7 روش برای تقویت اسپرم‌ها


اگر شما و همسرتان قصد بچه‌دار شدن دارید، باید برای داشتن اسپرم‌های سالم تلاش کنید، چراکه اسپرم سالم شاخص خوبی از باروری است.

7 روش برای تقویت اسپرم‌ها

شفاآنلاین>سلامت>سلامت جنسی> اگر شما و همسرتان قصد بچه‌دار شدن دارید، باید برای داشتن اسپرم‌های سالم تلاش کنید، چراکه اسپرم سالم شاخص خوبی از باروری است. در ادامه به 7 روش برای تقویت اسپرم اشاره می‌شود.

۱. موبایل را در جیب شلوارتان نگذارید

یک کیف دستی یا اگر سخت‌تان است، یک بازوبند مخصوص آیپاد تهیه کنید و در عوض، موبایل‌تان را دور بازویتان ببندید. وقتی به خانه یا محل کارتان می‌رسید، هر نوع وسیله الکترومغناطیسی را از بدن‌تان باز کنید. حتی می‌توانید وقتی مجبور به حمل تلفن همراه‌تان هستید، آن را در حالت هواپیما قرار داده یا از لباس زیرهای مخصوص که از شما در برابر امواج محافظت می‌کند، استفاده کنید.

2. تخمه کدو میل کنید

تخمه کدو منبع خوبی از عنصر روی است و مردان به روی زیادی نیاز دارند! مردان مقداری از روی خود را با هر بار ارضا شدن از دست می‌دهند. اگر شما روی بیش از یکی از انگشتان دست‌تان لکه‌ها و خطوط سفید دارید، یعنی کمبود زینک دارید. یک مشت تخمه کدو در روز می‌تواند روی مورد نیازتان را تامین کنید. بادام برزیلی هم منبع خوبی از سلنیوم است که یکی دیگر از عناصر مهم برای سلامت اسپرم است. روزانه ۳-۴ دانه بادام برزیلی میل کنید.

3. عضلات‌تان را به کار بگیرید

عضلات قوی می‌توانند چربی بسوزانند، متابولیسم را تنظیم کنند و ظاهرتان را بهبود دهند! ورزش یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توانید برای بهبود سلامت‌تان انجام دهید. با این کار سیستم ایمنی، گردش خون (که برای تقویت و ثبات نعوظ بسیار مهم است) و کیفیت خواب‌تان را بهبود داده، به دفع سموم بدن کمک می‌کند و با ترشخ اندورفین، حالتان را خوب می‌کند؛ ضمن اینکه ترشج هورمون تستوسترون را که برای ساخت اسپرم‌های قوی به آن نیاز دارید، تقویت می‌کند.

4. لپ تاپ را روی پایتان نگذارید

به دلایل مشابهش که بر اساس آنها نباید موبایل را در جیب‌تان بگذارید، موقع کار با لپ تاپ هم نباید آن را روی پایتان قرار دهید. نزدیکی این وسیله به بیضه‌ها می‌تواند به اسپرم‌ها آسیب می‌زند.

۵. اسموتی سبز میل کنید

یک مشت بیبی اسفناج (اسفناج کوچک)، یک موز، یک سیب، یک مشت توت یخ زده، یک لیموی ارگانیک سبز با پوست و مقداری آب تصفیه شده در مخلوط‌کن بریزید تا به یک اسموتی یکدست تبدیل شود. صبح‌ها یک لیوان از این اسموتی میل کنید تا آنزیم‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌های تازه وارد بدن‌تان شود.

۶. خنک بمانید

قطعا دلیلی دارد که بیضه‌ها (بر خلاف تخمدان‌ها که به خوبی داخل بدن هستند) بیرون از بدن قرار گرفته‌اند. در واقع بیضه‌ها باید یکی دو درجه خنک‌تر از بدن‌تان باشند. گرمای زیادی می‌تواند به اسپرم آسیب بزند. بنابراین از لباس زیری با اندازه مناسب (نه تنگ) و از جنسی تنفس پذیر استفاده کنید و زیادی در وان آب گرم نمانید!

7. وزن کم کنید

اگر چاق هستید یا اضافه وزن دارید، کاهش وزن می‌تواند به بهبود عملکرد تناسلی‌تان کمک کند. متخصصان می‌گویند چربی اضافه می‌تواند سطح تستوسترون را کاهش دهد و از آنجا که این هورمون نقشی حیاتی در تولید اسپرم دارد، کاهش آن تاثیر مستقیم بر کاهش تعداد اسپرم‌ها دارد.

سلامانه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !