رزمایش مواسات همه نهادها و گروه‌ها را برای کار به میدان آورد


رزمایش مواسات همه نهادها و گروه‌ها را برای کار به میدان آورد

حجت الاسلام محقق گفت:اعلام رزمایش مواسات با توصیه مقام معظم رهبری، یک شروع خوب برای کمک‌رسانی به مردم منطقه بود. قبلا اینگونه نبود که همه با هم بیایند و وارد میدان شوند ولی با این رزمایش یک طرح نو در منطقه ما رقم خورد و همه دستگاه‌ها وارد میدان شدند.


حجت‌الاسلام «حسین محقق» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: اعلام رزمایش مواسات، همدلی و کمک با توصیه مقام معظم رهبری، یک شروع خوب برای کمک‌رسانی به مردم منطقه بود. قبلا اینگونه نبود که همه با هم بیایند و وارد میدان شوند ولی با این رزمایش یک طرح نو در منطقه ما رقم خورد و همه دستگاه‌ها وارد میدان شدند.
امام جمعه قهاوند افزود: اعتماد و رابطه ای که بین مردم و امام جمعه هست باعث شد با ورود ائمه جمعه از اواخر سال گذشته جهت کنترل شیوع کرونا، مردم با تعطیلی موقت اماکن مذهبی، زیارت اهل قبور و مساجد همراهی کنند و رابطه قلبی ائمه جمعه با مردم روند ضدعفونی کردن معابر، کمک‌رسانی به نیازمندان و حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا را شتاب بخشید.


وی در ادامه گفت: با شروع رزمایش یک همایشی با حضور همه دستگاه‌ها برگزار و بین بسیج و سپاه و کمیته امداد با محوریت روحانیون در هر روستا و محله تقسیم کار انجام گرفت. همچنین یک جلسه با روحانیون و معتمدین شهر جهت هماهنگی در شناسایی نیازمندان در شهر قهاوند برگزار و تحقیقات میدانی را شروع کردیم. البته ما هنوز به اوج کار نرسیدیم و قرار است در لیالی قدر و پس از آن در جهت تحقق هدف رزمایش، مشارکت‌های مردمی را گسترش دهیم.
حجت الاسلام محقق در ادامه گفت: بسیج، کمیته امداد و هیئات شهر قهاوند به ویژه هیئت جوانان حضرت علی اکبر(ع) وارد میدان شدند و آتش به اختیار در کنار طلاب و نهادهای محلی در امر شناسایی و کمک به نیازمندان فعالیت کردند.


خطیب جمعه قهاوند همچنین از برگزاری چندین جلسه با ائمه جماعات در محلات مختلف شهر خبر داد و افزود: با هماهنگی کامل سعی داریم با فعالیت بیشتر مساجد، کار کمک‌رسانی را بهتر انجام دهیم.
وی با تاکید بر اینکه رزمایش مواسات محدودیت زمانی نباید داشته باشد گفت: رزمایش مواسات تهدید کرونا را تبدیل به فرصت کرد لذا پیشنهاد می‌کنم ستاد رزمایش همواره فعال باشد و آمادگی داشته باشد در بحران‌های مختلف به کمک مردم بشتابد.
امام جمعه قهاوند در پایان با یادی از خاطرات خوش رزمایش مواسات و همدلی گفت: از قبل از شروع رزمایش، مردم خود اول همه وارد میدان شدند و کمک‌رسانی را شروع کردند و هیچ خانواده‌ای در قهاوند نداشتیم که مواد ضدعفونی کننده در منزل نداشته باشد.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج