ثبت‌نام 300 اصفهانی در مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن


ثبت‌نام 300 اصفهانی در مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: تاکنون 300 نفر در این استان برای شرکت در مرحله شهرستانی چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 300 اصفهانی در مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن

مهدی طاهری، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این اداره در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در این ایام، مراسم جزءخوانی قرآن به صورت روزانه در امامزادگان و بقاع متبرکه استان از جمله امامزاده ابوالعباس و امامزاده نرمی با حضور قاریان و بدون حضور عموم مردم در حال برگزاری است که این مراسم از طریق فضای مجازی و شبکه استانی اصفهان برای استفاده علاقمندان پخش می‌شود.

وی افزود: برنامه دیگری که برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده، ضبط جلسات تفسیر قرآن در بقاع متبرکه با حضور یک مفسر قرآن و بدون حضور عموم مردم است که این جلسات نیز از طریق فضای مجازی و شبکه استانی اصفهان پخش می‌شود. همچنین مراسم همخوانی و تواشیح اسماءالله نیز در ماه مبارک رمضان قبل از اذان مغرب و عشا در شبکه استانی اصفهان به نمایش درمی‌آید.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: طرح حفظ قرآن قبلاً به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شد که شکل حضوری آن به دلیل شیوع کرونا متوقف شده است و در حال حاضر، به صورت مجازی پیگیری می‌شود.

طاهری ادامه داد: ثبت‌نام چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن در مرحله شهرستانی، از 6 اردیبهشت‌ماه سال جاری شروع شده و تا 16 خردادماه ادامه دارد. مسابقات مرحله شهرستانی نیز از 23 اردیبهشت‌ماه تا 27 خردادماه برگزار می‌شود و برگزیدگان این مرحله از 11 تا 17 مردادماه در مرحله استانی مسابقات شرکت می‌کنند. این دوره از مسابقات در 10 رشته شامل حفظ 5جزء، حفظ 10جزء، حفظ 20جزء، حفظ کل، قرائت، ترتیل، دعاخوانی و تفسیر قرآن (تفسیر سوره مریم از کتاب تفسیر نمونه) برای آقایان و بانوان و رشته‌های همخوانی و اذان مخصوص آقایان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون در کل استان، 300 نفر برای شرکت در مرحله شهرستانی چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن ثبت‌نام کرده‌اند. داوطلبان بدون ثبت‌نام امکان شرکت در مسابقات را ندارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)