فرخوان جشنواره مجازی تک گویی در شهرستان دشتی صادر شد


فرخوان جشنواره مجازی تک گویی در شهرستان دشتی صادر شد

بوشهر-ایرنا- مسئول انجمن هنرهای نمایشی بخش کاکی از توابع شهرستان دشتی گفت: انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر با همکاری نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد بخش کاکی جشنواره مجازی استانی مونولوگ(تک گویی) 120 را برگزار می کند.

حمید ظریف خواه روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با آرامشی به ‌نام تئاتر در بحران کرونا بر آن شدیم تا با شعار در خانه می مانم و هنرم را ارائه می دهم در سال جدید فعالیت های نمایشی خود را در این انجمن ادامه دهیم.

تک‌گویی یا مونولوگ یکی از شگردهای ادبیات داستانی و هنرهای نمایشی است که در آن شخصیت داستان یا گویندهٔ شعر خطابه یا داستان یا وصف و درددلی را به تنهایی، خطاب به خود یا بینندگان و شنوندگان، عرضه می‌کند و در برابر دیالوگ قرار می‌گیرد.

تک گویی ممکن است پاره‌ای از داستان و نمایشنامه را تشکیل دهد یا خود، داستان یا نمایشنامه‌ای مستقل باشد.

وی ادامه داد: هنرمند هیچ گاه آرام و قرار نمی شناسد، کرونا که آمد هنر و هنرمند نیز دست خوش این بحران شد و قرنطیه شدن تمامی فعالیت های هنری را در سیطره خود قرار داد اما این قرنطینه خانگی مانعی برای ادامه فعالیت‌های هنریمان نخواهد شد.

ظریف خواه اضافه کرد: جشنواره مجازی مونولوگ حرکتی است که در آن به مقوله آموزش و رقابت سالم در کنار هم می پردازد تا همچنان هنرمندان رسالت خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی ادامه داد: علاقمندان جهت شرکت در این جشنواره می توانند اجراهای خود را در قالب فیلم و ضبط آن به صورت افقی و حداکثر زمان ۱۲۰ ثانیه تا پایان خرداد از طریق فضای مجازی واتساپ که اطلاعات آن در فراخوان می باشد، ارسال کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن