فورد موستانگ Mach-E سریع‌تر از حد انتظار شارژ می‌شود


فورد موستانگ Mach-E سریع‌تر از حد انتظار شارژ می‌شود

ایتنا - فورد می‌گوید تا زمانی که این خودروی برقی (EV) به دست مشتریان برسد، 1000 ایستگاه شارژ خودروی برقی دیگر با جمعا بیش از 5000 پلاگ شارژ آماده خواهند شد.

فورد موستانگ Mach-E هنوز حتی به نمایندگیهای فروش نرسیده است، ولی این خودروساز از هم‌اکنون مدعیست که این کراس‌اور تمام‌برقی را با سرعتهای شارژ سریعتر از آنچه از ابتدا وعده داده بود بهبود بخشیده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، موستانگ Mach-E 2021 که قرار است اواخر سال میلادی جاری در بازار آمریکا عرضه شود از شارژ سریع DC پشتیبانی خواهد کرد. در نوامبر 2019، فورد وعده داده بود که این خودرو قادر خواهد بود تا حدود 75 کیلومتر پس از 10 دقیقه اتصال به یک فست‌شارژ DC طی کند. در آن زمان این یک تخمین بود، و به تریم هم بستگی خواهد داشت، زیرا نرخ شارژ بسته به پیکربندی متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال، در تریم پایه Select، فست شارژینگ آن حداکثر تا 110 کیلووات DC را پشتیبانی خواهد کرد. ولی اگر یک تریم پریمیوم، First Edition، California Route 1 یا GT از موستانگ Mach-E را انتخاب کنید تا 150 کیلووات را پشتیبانی خواهد کرد.

فورد موستانگ Mach-E سریع‌تر از حد انتظار شارژ می‌شود

اکنون، پس از تست عملی گرفتن از نمونه‌های اولیه این خودرو و استفاده‌شان از ایستگاههای فست‌شاژینگ Electrify America، فورد اعداد جدیدی را تایید نموده است. خودروهای تست این شرکت توانسته‌اند حدود 98 کیلومتر بیشتر را در 10 دقیقه طی کنند، که تقریبا 30 درصد بیشتر از تخمین اولیه است. این نتیجه مبتنی بر مدل باتری برد افزایش‌یافته با دیفرانسیل عقب است.

فورد می‌گوید که، تا زمانی که این خودروی برقی (EV) به دست مشتریان برسد، 1000 ایستگاه شارژ خودروی برقی دیگر با جمعا بیش از 5000 پلاگ شارژ آماده خواهند شد. به این ترتیب مجموعا بیش از 13500 محل و حدود 40000 پلاگ قابل دسترسی خواهند بود. رانندگان این امکان را خواهند داشت که از اپ «شبکه شارژینگ FordPass» برای یافتن یک ایستگاه، چک کردن وضعیت آن به صورت زنده، و سپس آغاز شارژ از طریق اپ یا تاچ‌اسکرین SYNC 4 در موستانگ Mach-E استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...