فرماندار آستارا: تکمیل 15 طرح بوم‌گردی همکاری دستگاه‌ها را می‌طلبد


فرماندار آستارا: تکمیل 15 طرح بوم‌گردی همکاری دستگاه‌ها را می‌طلبد

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: 15 طرح بوم‌گردی با 10 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی در روستاهای این شهرستان در حال اجراست و بخشداران، بنیاد مسکن، اداره میراث فرهنگی و بانک‌های عامل برای تکمیل آنها همکاری کنند.

حسن رستم زاد روز چهارشنبه در بازدید از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا اظهار کرد: طرح های بوم گردی باید در داخل طرح های هادی و با کاربری مسکونی یا گردشگری ساخته شود.

وی بیان کرد: بهره مندی از ظرفیت های بوم گردی، جذب گردشگر و ایجاد اشتغال در سال جهش تولید باید پیگیری شود و امیدواریم رونق این طرح ها را در نقاط مختلف آستارا شاهد باشیم.

فرماندار آستارا گفت: دولت در هزینه صدور پروانه و نظام مهندسی بوم گردی تخفیف قائل شده است و فعالیت اقامتگاه های بوم گردی، سبب درآمدزایی برای اهالی و آشنایی گردشگران با فرهنگ و آئین های روستایی خواهد شد.

رستم زاد بیان کرد: متقاضیان طرح های بوم گردی که در محدوده طرح های هادی زمین دارند، به دهیاری ها مراجعه و با استفاده از مصالح سنتی به ساخت خانه های بوم گردی اقدام کنند.

۲۸ اردیبهشت تا سوم خرداد هفته میراث فرهنگی است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...