روز قدس احیای تفکر وحدت جهانی را رقم می زند


روز قدس احیای تفکر وحدت جهانی را رقم می زند

کرج – ایرنا- فرهنگیان البرز اظهارداشتندکه روز قدس، روز احیای تفکر وحدت و یکپارچگی جهانی امت اسلامی است که دراین روز به یاد شهید مقاومت سردارحاج قاسم سلیمانی فرهنگیان این استان باردیگربا امام، شهدا و ولایت عهدی دوباره می بندند.

روز جهانی قدس فرصتی برای به نمایش گذاشتن وحدت امت اسلامی است و همانطور که امام راحل فرمودند: " روز قدس یک روز اسلامی است و یک بسیج عمومی اسلامی بود و من امیدوارم که این امر مقدمه باشد از برای حزب مستضعفین در تمام دنیا"مقام معظم رهبری نیزفرموده اند: صهیونیسم ودولت غاصب و مجعول صهیونیستی در فلسطین‌، محکوم به فناست‌.
نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس توسط رهبر کبیر انقلاب تصمیمی استراتژیک برای احیای تفکر وحدت و یکپارچگی جهانی امت اسلامی است.
رسالت حمایت از مظلوم و خصومت با ظالم که به عنوان یکی از مهم ترین آرمان های جمهوری اسلامی محسوب می شود.
هرساله مردم آزادیخواه ایران و سراسر جهان بانگ مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دهند تا تکلیف اسلامی و انسانی خود که منجر به تقویت احساس اقتدار، حق طلبی و آزادیخواهی درمقابل قدرت های استکبار واستعمار گر می شود را درآخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به انجام رسانند که امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا درفضای مجازی انجام می شود.

روز قدس روزی ماندگار
مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: راهپیمایی روز قدس روزی ماندگاراست که نشان از رژه سپاهیان اسلام در برابر چشمان پراز حیرت و وحشت نظام سلطه است که با نمایش اتحاد و همبستگی، به مقابله با نماد ظلم درعصرتکنولوژی که همان اسراییل جنایتکار است می پردازد.
سالارقاسمی با بیان اینکه اهمیت شرکت دراین مراسم در هر سال برکسی پوشیده نیست، اظهارداشت: امسال که ویروس منحوس کرونا احساس نیاز به منجی برای نجات و مقابله با ظلم را درجهانیان برانگیخته کرده و همچنین طرح شوم آمریکا برای عادی سازی معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارتخانه این کشور به قدس، دو مولفه ای است که بر اهمیت بزرگداشت روز قدس درسال جاری را می افزاید.
وی بیان داشت: فرهنگیان بسیجی درکنارسایر اقشارملت غیور و سلحشور ایران اسلامی و مسلمین و آزادگان جهان، با زبان روزه، ضمن اعلام بیعت با آرمان های امام راحل که فرمودند: " قدس متعلق به مسلمین است".
قاسمی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره برحقانیت وحقوق ملت مظلوم فلسطین تاکید می کنند، یادآورشد: فرهنگیان سهم خود را دراین روز سرنوشت ساز ادا می کنند و متناسب با سیاست های ستاد مقابله با کرونا درهرشهر و دیار، حق خود را دردفاع ازفلسطین به جا می آورند.
وی ادامه داد: دراین روزعهد می بندیم که زیر پرچم ولایت، تا آزادی قدس شریف وتا ظهورخورشید ولایت عظمی، یاور مظلوم و دشمن ظالم؛ بوده، هستیم و خواهیم بود.
وی تاکید کرد: طبق فرموده حضرت امام (ره) و تفکرمقام معظم رهبری اسرائیل باید محو شود و کشوری درچند سال آینده به این نام وجود نخواهد داشت.

سنگرجنگ نرم
رییس انجمن اسلامی معلمان البرزهم گفت: کشور فلسطین توسط یهودیان غصب و اشغال شده است و سرزمین اشغالی رژیم صهیونیستی پایدار نخواهد ماند.
منوچهراتابکی با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر قدس هرروز به دنبال ایجاد توطئه های جدید است، افزود: این رژیم در تلاش است تا بتواند علاوه بر فلسطین به دیگر کشورهای مسلمان چون لبنان و سوریه ورود پیدا کند وسرزمین های بیش تری را اشغال کند.
وی بیان داشت: امسال معلمان درسنگر وخاکریز جنگ نرم ازطریق تولید محتوا روز قدس را گرامی می‌دارند.
وی تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس دولتی ضد حقوق بشری است که به زنان و مردان رحم نمی کند واقدام به کودک کشی می کند.
اتابکی ادامه داد: یهودیان ورژیم اشغالگرصیونیست ها مخالفان با حکومت خود را ترور می کنند لذا روز قدس روزاعتراض عمومی مسلمانان علیه این حکومت ودولت غاصب است.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ازکشور مظلوم فلسطین نهایت حمایت معنوی و تجهیزاتی را دارد.

روح مبارزه در روز قدس
مدیرسازمان بسیج فرهنگیان استان البرزگفت: روز قدس باعث انتقال روح مبارزه با رژیم صهیونیستی به سراسر جهان است که این مهم امسال به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی روح تازه تری می گیرد.
مجتبی آمرکاشی اظهارداشت: ابتکارنامگذاری روز قدس توسط حضرت امام خمینی (ره) باعث جهانی شدن قضیه فلسطین و بیداری ملت‌ها دربرابرتوطئه‌های غربی، آمریکایی و صهیونیستی علیه ملت‌های منطقه به خصوص قدس شریف شد.
وی خاطرنشان کرد: شکست طرح‌های سازش با رژیم صهیونیستی و همچنین طرح ننگین معامله قرن سبب احیای قضیه فلسطین، پیروزی ملت فلسطین در مقاومت علیه اشغالگری، درهم شکستن فکر باطل شکست ناپذیری ارتش صهیونیستی، تشکیل محورمقاومت و شکست اسرائیل از حزب الله در جنگ ۳۳ روزه و جنگ ۲۲ روزه شده است.
وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ سال وقت نیاز بود تا امروز به درایت و تدبیر حضرت امام خمینی (ره) نسبت به علل طراحی چنین تئوری پی ببریم، اضافه کرد: حال دیگر همه افکار عمومی جهان روز جهانی قدس را به رسمیت شناخته وخواستار حل و فصل عادلانه قضیه فلسطین شده‌اند.
وی تصریح کرد: این تصمیم مدبرانه وشجاعانه مسئله حمایت از مردم فلسطین را نهادینه و سطح مبارزه با رژیم صهیونیستی را به سراسر جهان انتقال وباعث شد که مسئله قدس ازمسئله‌ای فلسطینی تبدیل به مسئله‌ای اسلامی بلکه جهانی شود.
آمرکاشی به هدف نهایی رژیم صهیونیستی مبنی بر سیاست از نیل تا فرات و هشدار به کشورهای مسلمان توسط حضرت امام خمینی (ره)، افزود: راهکار مبارزه به این سیاست مذبوحانه اتحاد دولت‌های اسلامی، امت مسلمان و همچنین جبهه مقاومت است.نامگذاری روز قدس باعث خنثی شدن طرح‌های سازشکارانه عربی شد.

جهان درانتظار روز قدس
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: امام راحل با هدف ایجاد و حفظ وحدت میان مسلمانان جهان این روز را به عنوان روز قدس و دفاع از ملت مظلوم فلسطین نامگذاری کردند تا ملت‌های اسلام برای مقابله با استکبار جهانی وایادی کفر متحد شوند.
فرشته فهمیده خاطرنشان کرد: اگر امروز مسلمانان درعراق و سوریه به برکت فریاد بلند حاج قاسم علیه داعش پیروز شدند یا در لبنان، مسلمانان علیه غده سرطانی یعنی رژیم صهیونیستی پیروز شدند به برکت نامگذاری روز قدس واندیشه والای امام خمینی (ره) است.
وی تصریح کرد: جریان مقاومت وجریان روزقدس توانست خون را دررگ‌های امت اسلامی به جوش آورد و بسیاری از مقاومت‌ها و شهادت‌ها رقم خورد، شهادت سردار سلیمانی وابوالمهدی المهندس و شهدای جبهه مقاومت هم زمینه می‌شود که حرکتی در نسل جوان برای دفاع ازمظلومان به وجود آید.
وی بیان داشت: انقلاب اسلامی درسطح جهان با حمایت از جریان فلسطین توانست دستاوردهای والای خود را گسترش دهد و جریان روز قدس باعث شناخت هرچه بیشتر انقلاب اسلامی در سطح جهان شد.
فهمیده یادآورشد: به برکت روز قدس عظمت و مقاومت‌های ملت‌های مسلمانان در برابر استکبار به رخ جهانیان کشیده می‌شود و امروز جریان پیچیده استکبار جهانی و رژیم صهونیستی در برابر ملت مسلمان و جبهه مقاومت کم آوردند و هر روز شکست آنان محتمل‌تر می‌شود.
وی بابیان اینکه با شیوع ویروس کرونا درسطح جهان، استکبار جهانی امیدواربود جریان فلسطین به فراموشی سپرده شود، افزود: امسال ملت ایران اسلامی از جمله دانش آموزان و فرهنگیان استان البرز در فضای حقیقی و مجازی به شکل‌های مختلف از ملت مظلوم فلسطین حمایت خود را اعلام می کنند.
وی تاکید کرد: در روز قدس امسال تمام جهان منتظر فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان پرچمدار جهان اسلام در مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند.

استان البرز ۵۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06