شمارش معکوس برای آغاز عملیات اجرایی سد فینسک سمنان


شمارش معکوس برای آغاز عملیات اجرایی سد  فینسک سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای رفع چالش کم آبی و اجرای دقیق طرح اصلاح الگوی مصرف در استان سمنان نگاه جزیره‌ای نداشته باشند.

دکتر منوچهر فخری اول خردادماه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: دیدگاه مسئولان برای اجرای سند سازگاری با کم آبی جامع باشد و نظرات کارشناسی در اصلاح الگوی مصرف آب اخذ شود.

وی خاطرنشان کرد: سند سازگاری با کم آبی استان سمنان تدوین شد و اکنون در مرحله تعیین نوبت برای تصویب قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان در نشست‌های شورای حفاظت از منابع آب دیدگاه‌های کارشناسی خود را ارایه دهند و قبل از برگزاری این نشست، دیدگاه‌های صاحبنظران و کشاورزان اخذ و در در کارگروه استانی با حضور کارشناسان بحث و تبادل نظر شود و در نهایت طرح های نهایی قابل بحث در این شورا مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

فخری اضافه کرد: باید در کنار تدوین طرح‌های جامع و اصلاح الگوی مصرف آب، اطلاع‌رسانی دقیقی از روند اجرای طرح های مختلف به هم استان‌ها ارائه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه تصریح کرد: اعتبارهای خوبی برای اجرای سامانه‌های تحت فشار در بخش کشاورزی در ۲ ماه گذشته جذب شده است که باید این اعتبارها در قالب تسهیلات به کشاورزان پرداخت شود.

فخری گفت: در اجرای طرح های مختلف برای عبور از بحران کم آبی و مدیریت مصرف، دیدگاه های تَشکل‌های کشاورزی اخذ شود.

شمارش معکوس برای آغاز عملیات اجرایی کلنگ‌زنی سد فینسک

همچنین حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: آیین کلنگ‌زنی سد فینسک در آینده نزدیک انجام و آغاز عملیات اجرایی این طرح در قالب (الف-ب) با حضور ویدئو کنفراسی و احتمالی دکتر روحانی، رئیس جمهور اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه سد فینسک از طرح‌های مهم عمرانی در استان است افزود: با تکمیل این پروژه آب آشامیدنی شهرستان‌های سمنان ، مهدیشهر و سرخه تامین می‌شود.

حیدریان با بیان اینکه تدوین برنامه سازگاری با کم آبی استان سمنان از سال ۹۷ با تصویب کلیات آن توسط هیات وزیران در دستور کار قرار گرفت ادامه داد: تصویب این طرح در نشستی که با حضور چهار وزیر و ۲ معاون رئیس جمهوری انجام خواهد شد، در مرحله نوبت تعیین زمان برای برگزاری جلسه قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه برنامه سازگاری با کم آبی استان سمنان از سوی استاندار سمنان به وزارت نیرو ارسال شده افزود: در همین راستا در قالب طرح‌های مختلف برای رفع چالش کم آبی در استان اقدام می شود.

وی گفت: برای رفع چالش کم آبی در کوتاه مدت ، میان مدت و بلندمدت استان سمنان برنامه‌ریزی شده است که با افزایش همدلی مسئولان این طرح‌ها در گام اجرایی قرار می گیرد.

وی با تقدیر از همکاری کشاورزان و بهره‌برداران استان اظهار کرد: تاکنون ۸۰ درصد از چاه‌های استان سمنان،‌ مجهز به کنتور شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان