پژوهشگر چینی: اسرائیل یک ویروس خطرناک برای بشریت است


پژوهشگر چینی: اسرائیل یک ویروس خطرناک برای بشریت است

پکن- ایرنا- محقق و پژوهشگر چینی از اسراییل به عنوان یک «ویروس خطرناک برای بشریت» نام برد و گفت: روز قدس به ما یادآوری می کند که اگر مساله فلسطین را نادیده بگیریم و ویروس را نابود نکنیم روزی این ویروس تمام دنیا را فرا خواهد گرفت و بشریت را گرفتار می کند.

به گزارش ایرنا "جینگ نی شیو" روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی قدس که به صورت وبینار با مشارکت اندیشمندان ایرانی و چینی با همت سفارت ایران در چین برگزار شد افزود: صهیونیست ها یک دولت ساختگی برای تامین منافع سرمایه داران غربی هستند و باید بدانیم که آمریکا، اسراییل، کشورهای غربی و نهادهای بین المللی مانند یک بدن خالی هستند که گروه نخبگان و سرمایه داران مانند انگل این بدن را کنترل می کنند در حالی که جهان متعلق به تمام بشریت است.

او تصریح کرد: مساله فلسطین با سرنوشت هر یک از ما گره خورده است حل مساله فلسطین نیاز به همکاری جهانی دارد ما باید محیط زندگی بشر را اصلاح و ویروس نخبگان سرمایه دار و آدمخوار را قرنطینه کنیم تا سم آنها به بدن بشر سرایت نکند.

وی با اشاره به اینکه مصیبت ملت فلسطین از ۷۲ سال پیش که اسراییل با رضایت و پشتیبانی حامیانش در سرزمین اشغالی فلسطین دولت تشکیل داد آغاز شد اظهار کرد آمریکا نیز دو سال پیش قدس را به اسراییل هدیه کرد سفارتش را از تل آویو به اورشلیم انتقال داد سال گذشته نیز کنسولگری اش در فلسطین را با سفارت ادغام کرد و فلسطین را بخشی از اسرائیل می شناسد و مردم فلسطین را کاملاً از قدرت سیاسی مستقل و حق بقا محروم کرد.

این پژوهشگر چینی اظهار کرد: در ۷۲ سال گذشته تنها در زمانی که نیازهای سیاسی قدرت های بزرگ و بین المللی اقتضا کرده است به مساله فلسطین توجه شده است ولی به خواست مردم و سرنوشت مردم فلسطین توجهی نمی شود سرنوشت مردم فلسطین بارها مورد معامله قرار گرفته است وضعیت آنها روز به روز سخت تر و صدای آنها هم ضعیف تر شده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان و مبارزه مردم فلسطین با دست خالی با این ویروس گفت که جهان از زندگی و مرگ مردم فلسطین به طور کلی بی خبر است لذا باید در روز قدس امسال به حاکمیت فلسطین، بقا و توسعه فلسطین بیشتر توجه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر