اوضاع اقتصادی آمریکا باعث شکست ترامپ می‌شود


اوضاع اقتصادی آمریکا باعث شکست ترامپ می‌شود

بررسی‌های جدید طبق الگو‌های انتخاباتی نشان می‌دهد که ترامپ به دلیل اوضاع اقتصادی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شکست می‌خورد.

اوضاع اقتصادی آمریکا باعث شکست ترامپ می‌شود به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان روز پنج شنبه در گزارشی نوشت: اقتصاد آمریکا که از بزرگترین دارایی سیاسی "دونالد ترامپ" رئیس جمهور این کشور محسوب می شود به بزرگترین ضعف او تبدیل شده است.
در این گزارش آمده است که بیکاری با سرعت بی سابقه‌ای در حال افزایش است، قدرت خرید مردم بسیار کم شده است و تولید ناخالص ملی در حال فروپاشی است و تاریخ نشان می‌دهد چنین شرایط وحشتناک اقتصادی منجر به شکست رئیس جمهوری است که خواهان پیروزی مجدد در انتخابات است.
سی ان ان نوشت، طبق الگوی انتخاباتی که روز گذشته توسط آکسفورد اکونومیکس منتشر شده است پیش بینی می‌شود رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا موجب خواهد شد تا ترامپ در انتخابات ماه نوامبر با شکستی تاریخی مواجه شود.
این الگو که به منظور پیش بینی نتایج انتخابات از نرخ بیکاری، میزان تورم و درآمد افراد بعد از کسر مالیات استفاده کرده است نشان می‌دهد ترامپ با اختلاف زیادی در انتخابات شکست خواهد خورد و فقط ۳۵ درصد از آرا مردمی را کسب می‌کند.
این رسانه آمریکایی افزود، این موضوع با آنچه قبل از بحران پیش بینی شده بود تفاوت زیادی دارد چرا که در آن زمان گفته شده بود احتمالا ترامپ حدود ۵۵ درصد از آرا مردمی را کسب خواهد کرد. اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد حاکی از بدترین عملکرد رئیس جمهور در طول یک قرن خواهد بود.
در گزارش آکسفورد اکونومیکس گفته شده اقتصاد تقریبا مانع غیرقابل حلی برای ترامپ در نوامبر خواهد بود.
پیش بینی‌های انجام شده طبق این الگوی انتخاباتی درباره آرا مردمی از سال ۱۹۴۸ درست بوده است. الگوی انتخابات ملی فرض را بر این می‌گذارد که اوضاع اقتصادی در پاییز امسال همچنان بد باشد، نرخ بیکاری بالای ۱۳ درصد باشد و درآمد سرانه حدود ۶ درصد کمتر از سال قبل باشد. طبق این الگو و پیش بینی ترامپ در کالج انتخاباتی هم شکست خواهد خورد و در هفت ایالتی که رقابت در آن‌ها زیاد است یعنی آیووا، ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا، اوهایو، میسوری و کارولینای شمالی دموکرات‌ها پیروز خواهند شد.
البته الگو‌هایی که بر اساس اوضاع اقتصادی هستند نمی‌توانند مبنای پیش بینی‌های سیاسی باشند. آن‌ها هیچ سابقه‌ای در زمینه پیش بینی نتایج در شرایط همه گیر شدن بیماری ندارند.
به گفته برخی از کارشناسان الگو‌های سنتی در شرایط عادی کاربردی هستند، اما اکنون شرایط عادی نیست. هنوز شش ماه به انتخابات باقی مانده است و شش ماه گذشته به ما نشان داد که در این بازه زمانی دنیا تا چه اندازه می‌تواند تغییر کند. هیچکس شش ماه پیش نمی‌توانست ۲۰ درصد بیکاری و یا ۴۰ درصد کاهش تولیدات ناخالص ملی را پیش بینی کند.
عده‌ای از کارشناسان بر این باورند که اگر شیوع کرونا افزایش پیدا کند مردم به این نتیجه می‌رسند که ترامپ خیلی زود محدودیت را برداشته است، اما اگر تعداد کاهش پیدا کند اعتبار آن برای ترامپ خواهد بود و به نفع او می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی