9 جاده عشایری سیروان ترمیم و بهسازی شد


9 جاده عشایری سیروان ترمیم و بهسازی شد

ایلام - ایرنا - رییس امور عشایری سیروان از ترمیم و بهسازی 9 راه عشایری در این شهرستان خبر داد و گفت: این راه ها از ابتدای سال جاری تاکنون مرمت شده اند.

عادل یعقوبی روز جمعه در گفت و گویی اظهار داشت: راه عشایری بانکول، میان تنگ، سه گری، دامنه مانشت، دامنه لنه، ارتفاعات چرمین، قلارنگ، هریزین و مله گاون روستای حسن گاوداری از ابتدای سال جاری تاکنون ترمیم و بهسازی شده اند.

وی افزود: ترمیم و بهسازی راههای عشایری این منطقه از محل ارزش افزوده سهم عشایری، توسط فرمانداری شهرستان تامین و پرداخت می شود.

رییس امور عشایری سیروان با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۲۵ هزار متر مکعب آب شرب با اعتبار پنج میلیارد ریال نیاز عشایر این شهرستان است، تاکید کرد: تامین آب آشامیدنی، یکی از نیازهای اساسی عشایر این منطقه بوده که نیازمند مشارکت دیگر دستگاه های اجرایی است.

یعقوبی ادامه داد: روزانه بیش از ۷۰ هزار لیتر آب شرب در بین عشایر کوچرو مناطق بانکول، دامنه لنه و مانشت، میان تنگ، چرمین و دامنه قلارنگ توسط این مرکز از طریق آبرسانی سیار انجام می شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از ۹۰۰ تن جو با قیمت هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال و بیش از ۱۶۰ تن کنسانتره زنجیره تولید و حدود ۴۰ تن کنسانتره نگهداری دام بین عشایر واجد شرایط و کسانیکه تسهیلات پروار بندی اخذ کرده اند، توزیع شده است.

یعقوبی یادآور شد: همچنین از ابتدای سال گذشته تاکنون حدود ۶۰ هزار لیتر نفت سفید بین عشایر کوچ رو توزیع شده است.

وی با بیان اینکه برای حفظ و صیانت از جنگل و مراتع بیش از ۱۵ هزار سیلندر گاز مایع با قیمت مصوب توزیع شده است، گفت: سال جاری بیش از ۱۰۰ دستگاه پنل خورشیدی با قیمت یارانه ای ۱۳ میلیون ریال توزیع خواهد شد و این در حالی است که قیمت این پنل ها در بازار بیش از ۲۰ میلیون ریال است.

رییس امور عشایری سیروان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از چهار هزار رأس دام عشایر منطقه هویت گذاری شده است، اظهار داشت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و توسط بانک کشاورزی، مبلغ سه میلیارد ریال به ۱۲ خانوار واجد شرایط پرداخت شده است.

یعقوبی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از شیوع کرونا بیش از ۶۰۰ لیتر مواد ضد عفونی کننده در بین عشایر کوچرو و مناطق سخت گذر توزیع شده است، گفت: تمامی عشایر کوچرو منطقه و مهمان مورد تب سنجی قرار گرفته و اگر موارد مشکوکی بود تحویل شبکه بهداشت می شد.

یعقوبی از عشایر منطقه خواست به منظور یکسان سازی دفترچه های عشایری ، هرچه سریع تر به شرکت تعاونی عشایری شهید دستغیب مراجعه و نسبت به تعویض دفترچه اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!