‌مبارزه برای آزادی فلسطین، شکسته شدن شاخ استکبار است


‌مبارزه برای آزادی فلسطین، شکسته شدن شاخ استکبار است

معاون فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی لرستان گفت: ‌مبارزه برای آزادی فلسطین، شکسته‌شدن شاخ استکبار است.

رضا مجتهدزاده اصل در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه وظیفه مسلمانان بصیرت افزایی بر اساس تشخیص درست شرایط برای رسیدن به هدف بوده، اظهار کرد: این مهم نیاز به استقامت پایداری دارد و استکبار باند آگاهی به این موضوع با شیوه‌های مختلف ازجمله جریان سازی و حمله به فرهنگ و اعتقادات جوامع اسلامی قصد دارد افکار عمومی را عوض کرده تا پذیرفتن ظلم و ستم برای انسان عادی شود و از این راه روحیه‌ مقاومت از انسان‌ها خارج شود.

‌وی با بیان اینکه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در سال ۱۹۴۸ سه سال پس از تأسیس سازمان ملل متحد، اعلامیه جهانی حقوق بشر را با هدف برقراری تضمین حقوق و آزادی‌های برابر برای همه ملل جهان تصویب کرد، ادامه داد: ‌مهم‌ترین اصل و پایه حقوق بشر، رعایت حرمت و «کرامت انسانی» است و خداوند نیز در سوره مبارکه اسرا با این آیه که «همانا فرزندان آدم را کرامت بخشیدیم» به این حقیقت اشاره می‌کند.

‌مجتهدزاده اصل افزود: امروزه یکی از مهم‌ترین مباحثی که ارتباط تنگاتنگی با افکار عمومی ملت‌ها دارد، رعایت مسئله حقوق بشراست به‌گونه‌ای که بیشتر رژیم‌ها و دولت‌ها جهان می‌کوشند، نشان دهند در حکومت آنها، حقوق بشر نقض نمی‌شود و مدافعان واقعی این اصل اساسی‌اند تا حاکمیتشان را مشروعیت بخشیده و واجد مشروعیت جهانی شوند.
‌معاون فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی لرستان اضافه کرد: با این وجود حکومت‌ها تا وقتی ضرورت‌های لازم، آن‌ها را در تنگنا قرار ندهد، حاضر نخواهند شد به حقوق مردم اهمیت بدهند. با نگاه و دقت در دنیای به‌اصطلاح متمدن امروزی به‌روشنی درمی‌یابیم که برابری عمومی انسان‌ها سیاست و حیله‌ای برای فریب مردم، بیش نیست.

‌وی گفت: حقوق بشر غربی به‌صورت مسئله‌ای سیاسی و اجتماعی مطرح شده است که این موضوع را به‌روشنی می‌توان در کشورهای همسایه یعنی عراق، سوریه، افغانستان و بحرین شاهد بود.
‌مجتهدزاده اصل افزود: جهان‌شمولی، آزادی عقیده و دین، توسعه و پیشرفت، دموکراسی و استقلال مهم‌ترین اصولی است که سازمان حقوق بشر در بیانیه‌اش بر آنها تأکید داشته و دارد. البته موضوعاتی که برای هرکدام محل چالش جدی وجود دارد.

‌معاون فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی لرستان یادآور شد: غرب با استفاده ابزاری و تعریف حقوق بشر قصد دارد هرچه خود می‌پسندد مانند در نظر گرفتن حقوق هم‌جنس‌بازان را بر دنیا تحمیل کند تا حق آزادی دین و عقیده که همه آوارها را بر سر دین مبین اسلام خراب کرده و هر دینی را مغایر با هدف خود ببیند به آن وقعی نمی‌نهد.

‌وی گفت: از همه این‌ها مهم‌تر، بحث کودک کشی و تجاوز به زنان است که در دنیای زور و زر امروز بیش از هر زمان دیگر شاهد هستیم؛ معمولاً با راه انداختن هر جنگ و لشکرکشی نظامی به هر کشور نخستین قشری که آسیب می‌بینند کودکان و زنان هستند؛ همان بی‌پناهانی که باید تاوان سیاست بی‌رحمانه دول بزرگ را پرداخت کنند؛ از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گرفته تا جنگ امریکا علیه عراق و افغانستان و کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم کودک کش صهیونیستی و در جدیدترین آن جنگ عربستان سعودی علیه ملت مظلوم یمن.

‌مجتهدزاده اصل گفت: همین کشورهایی که داعیه حقوق بشر دارند به هر بهانه واهی آغازکننده جنگ بودند و هیچ‌گاه اگر کشور دیگری شروع‌کننده جنگ بود با آن مخالفت نمی‌کردند، نمونه بارز آن را باز می‌توان در حمله وحشیانه و غیرانسانی عربستان علیه مردم بی‌دفاع یمن می‌توان شاهد بود.

‌این مسئول اظهار کرد: کشورهای مدعی حقوق بشر، برای دست‌یابی به منافع خود در قبال این روحیه متخاصمانه و جنگ‌طلبی برخی کشورها مقاومت نمی‌کنند، فروش اسلحه و مهمات به کشورهای درگیر سود سرشار و هنگفتی را به جیب صاحبان کارخانه‌های اسلحه‌سازی غرب واریز می‌کنند.

‌وی افزود: کودک کشی مدرن را امروزه توسط رژیم صهیونیستی شاهد هستیم و هنوز از مشاهده کردن تصاویر ارسالی برخی رسانه‌ها بیرون نیامده که عربستان سعودی با حمایت استکبار جهانی و این رژیم کودکان و زنان بی‌دفاع و مظلوم یمنی به خاک و خون می‌کشد.

این مسئول یادآور شد: ‌هنوز زمان زیادی از انتشار اسناد اقدامات ضد حقوق بشری مربوط به حقوق کودکان و زنان نمی‌گذرد که این امور کاملاً قابل تسامح شده است! تا جایی که رژیم عربستان سعودی که دستش به خون هزاران کودک یمنی و سوری و عراقی آلوده است به خاطر حمایت‌های مالی و چک صادره در وجه سازمان ملل از این جنایت تبرئه و تجاوز به زنان و نوامیس مردم توسط ایادی و نوکران دول استکباری نیز نادیده گرفته شده است.

‌مجتهدزاده اصل ادامه داد: اما اقدامات عربستان در یمن به نحو بی‌سابقه‌ای فاجعه‌بار بوده است. ریاض علاوه بر بمباران شهرهای و روستاهای یمن، محاصره دریایی، هوایی و زمینی این کشور را اجرایی کرده است که منجر به وخامت شرایط اقتصادی و کمبود مواد غذایی و سوءتغذیه میلیون‌ها یمنی شده است.

‌این مسئول با اشاره به اینکه کریستوف بولیارک، سخنگوی رسمی صندوق کودکان سازمان ملل متحد دراین‌باره گفته بود " ۷.۴ میلیون کودک یمنی نیاز به کمک‌های پزشکی دارند و ۳۷۰ هزار یمنی نیز از سوءتغذیه حاد رنج می‌برند" یادآور شد: بر اساس گزارش برنامه جهانی غذا یمن اکنون یکی از بالاترین رتبه‌ها را در میزان سوءتغذیه در جهان را دارد.

‌وی با بیان اینکه رابرت فیسک، نویسنده ایندیپندنت نیز جنگ یمن را به‌گونه‌ای منحصربه‌فرد ترکیبی از فاجعه، دورویی و فریبکاری می‌داند که تاکنون نزدیک به ده هزار نفر که چهار هزار نفر آنان غیرنظامی بوده‌اند در آن جان‌باخته‌اند، اضافه کرد: ‌فیسک اعلام می‌کند که مشاوران انگلیسی و آمریکایی نیز در این جنگ نابرابر حضور فعالانه دارند و ریاض عامدانه زیرساخت حیاتی یمن را بمباران و از بین می‌برد.

‌معاون فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی لرستان افزود: همه این‌ها در حالی است که در سال ۱۳۹۵ بان کی مون با انتقاد از اقدامات غیرانسانی ائتلاف سعودی در یمن، اعلام کرد که عربستان را به دلیل کشتار کودکان بی‌گناه و مظلوم در لیست سیاه سازمان ملل قرارگرفته است، اما اعمال فشارهای مالی درباره پرداخت نکردن هزینه‌های این سازمان بین‌المللی یا بهتر بگویم استفاده از دیپلماسی دلار نام خود را از لیست سیاه خارج کرد.

‌وی گفت: همچنین رسانه‌های سعودی از زمان آغاز حمله به یمن اقدام به تحریف اخبار و قلب واقعیت‌ها کرده و آخرین نمونه این اقدام خبر مربوط به جنایت آل سعود در صنعا بود.

‌مجتهدزاده اصل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مبارزه برای آزادی فلسطین، شکسته شدن شاخ استکبار و آزادسازی کشورهای اسلامی از سلطه استکبار است، افزود: در صورت تحقق این مهم، اخراج آمریکایی‌ها از عراق، افغانستان و کشورهای خاورمیانه و آسیای غربی را در بر خواهد داشت.

‌این مسئول گفت: آزادی فلسطین برای مبارزان اقتدار می‌آورد، چراکه در سایه مقاومت و آزادسازی فلسطین سیاست مقاومت به پیروزی می‌رسد و روحیه‌ای برای همه مقاومان است؛ بطوریکه در افغانستان فاطمیون، در پاکستان زینبیون، در یمن انصارالله و در جنوب لبنان حزب‌الله گروه‌های مقاومت هستند و همه‌ این‌ها خمیرمایه مقاومت در برابر ظلم و زورگویی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر