تیمچه بازار خمین


تیمچه بازار خمین ، نها بازمانده بازار سنتی خمین است که با سقف گنبدی در مکانی گود و به صورت هشت ضلعی قرار دارد. گنبد سقف از خارج به وسیله کاهگل پوشیده شده است و مصالح آن آجرهای مربعی است و در داخل گنبد فضاهایی بعنوان نورگیرتعبیه شده است. در سقف این تیمچه نورگیرهایی با […]

تیمچه بازار خمین ، نها بازمانده بازار سنتی خمین است که با سقف گنبدی در مکانی گود و به صورت هشت ضلعی قرار دارد. گنبد سقف از خارج به وسیله کاهگل پوشیده شده است و مصالح آن آجرهای مربعی است و در داخل گنبد فضاهایی بعنوان نورگیرتعبیه شده است. در سقف این تیمچه نورگیرهایی با تزئینات آجرکاری مشبک ساخته شده است که با عبور اشعه خورشید از میان آن‌ها فضای متفاوتی را به وجود می‌آورد. از این تیمچه در حال حاضر هیچگونه بهره‌برداری توریستی انجام نمی‌گیرد و این خود باعث شده که این اثر سنتی و تاریخی رو به تخریب گذارد.

تیمچه بازار خمین

تیمچه بازار خمین

تیمچه بازار سنتی خمین از آثار تاریخی شهرستان خمین به شمار می‌رود .این تیمچه تنها باقیمانده بازار سرپوشیده سنتی خمین و مربوط به دوره قاجاریه می باشد. سبک معماری و جنس این بازار کاملا منطبق بر بازارهای سنتی و قدیمی ایران است.تیمچه به معنى کاروانسراى کوچک بوده است. در دوره‌هاى معاصر به‌ کاروانسراها یا سراهاى کوچک و سرپوشیده گفته مى‌شود. فضاى تیمچه‌ها نسبت به کاروانسراها از لحاظ اقتصادى گرانتر بوده و براى عرضه اجناس ارزان قیمت استفاده نمى‌شده است.

نحوه دسترسی به تیمچه بازار خمین

آدرس :استان مرکزی- خمین- میدان انقلاب- خیابان دکتر شریعتی

تیمچه بازار خمین

تیمچه بازار خمین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط