برگزار نشدن راهپیمایی روز قدس تا بازگشایی مدارس پس از سه ماه


برگزار نشدن راهپیمایی روز قدس تا بازگشایی مدارس پس از سه ماه

ایلام‌ - ایرنا - بازگشایی مدارس پس از حدود سه ماه، افزایش مبتلایان کرونا به علت بیماریابی فعال و برگزار نشدن راهپیمایی روز قدس از مهمترین عناوین خبری استان ایلام در هفته گذشته است.

کشف چهار دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق، افزایش روند صادرات از مرز اقلیم کردستان، اهدای مهر حرم مطهر حضرت عباس(ع) به نمازگزاران عید فطر،‌ دستگیری گردانندگان پیج تلگرامی متخلف در حوزه بازار، لزوم اجرای مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مرز مهران، افت ۳۰ درصدی تولید کلزا و پیگیری وضعیت خانواده محروم دره‌شهری توسط جمعیت هلال احمر کشور از دیگر اخبار منتشره در استان طی هفته گذشته است.

راهپیمایی روز جهانی قدس در ایلام برگزار نمی‌شود

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام گفت: بر اساس اعلام مرکز، راهپیمایی روز جهانی قدس در هیچ نقطه ای از کشور برگزار نمی شود.

حجت الاسلام علی چراغی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا بزرگداشت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس امسال بدون برگزاری راهپیمایی و برنامه خواهد بود.

۶۳۰ کلاس درس در ایلام بازگشایی شد

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: پس از اعلام بازگشایی مدارس از ابتدای هفته جاری ۶۳۰ کلاس درس با حضور چهار هزار و ۷۵۰ دانش آموز در این استان دایر شد.

رضا زینی وند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع ۱۰۰ هزار دانش آموز این استان در یک هزار و ۱۲۸ واحد آموزشی این تعداد از دانش آموزان در کلاس های درس برای رفع اشکال و فراگیری مطالب حضور یافتند.

بیماریابی فعال علت افزایش آمار مبتلایان کرونا در ایلام است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: برخی افراد با ایجاد حواشی، افزایش آمار مبتلایان به کرونا را نشانه ضعف عملکرد ستاد استانی مبارزه با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی می‌دانند، در صورتی که رشد آمار مبتلایان در واقع بیان کننده بیماریابی فعال در استان است.

دکتر جمیل صادقی‌فر روز شنبه در کارگروه مجازی اطلاع‌رسانی و تبلیغات کرونا در ایلام اظهار داشت: میزان نمونه‌گیری و بیماریابی در هفته گذشته بیشتر از کل نمونه‌گیری‌های فروردین ماه بوده که این آمار می‌تواند در قالب فرصت یا تهدید ظهور یابد.

کمرنگ شدن کرونا مسیر خطرناکی پیش‌روی ما می‌گذارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کم رنگ شدن بیماری کرونا در بین مردم مسیر خطرناکی در پیش روی ما می گذارد و نتیجه اقدامات را بی اثر می کند.
دکتر جمیل صادقی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون آمار ابتلا به بیماری کرونا دارای نوسان است و همین مساله بسیار خطرناک است زیرا نمی توان به خوبی این بیماری و روند ابتلا به آن را مهار کرد.

زنان خانه دار بیشترین مبتلایان کرونا در ایلام هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: زنان خانه دار با ۲۸ درصد بیشترین گروه مبتلا به کرونا در این استان هستند.

دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار داشت: بیشترین شمار افراد مبتلا به کرونا در استان را زنان خانه دار با ۲۲۰ نفر در رده سنی ۳۰ تا ۵۵ سال تشکیل می دهند.

صادرات از مرزهای اقلیم کردستان رو به افزایش است

رییس اتاق بازرگانی استان ایلام گفت: روند صادرات انواع کالا از طریق مرزهای اقلیم کردستان عراق هم اکنون در جریان بوده و رو به افزایش است.

شعبان فروتن روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس توافق‌های انجام شده و رعایت پروتکل های بهداشتی صادارت از مرزهای اقلیم کردستان در حال انجام است و بر اساس آمارها میزان صادارت نسبت به گذشته در مرزهای اقلیم رو به افزایش است.

استاندار ایلام: مشوق‌های سرمایه‌گذاری مناطق مرزی باید اجرایی شود

استاندار ایلام گفت: مشوق‌های بسیار خوبی برای ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران در مناطق مرزی مصوب شده است که باید اجرایی شده و از این ظرفیت مهم برای تکمیل پروژه‌های در حال اجرا استفاده شود.

قاسم سلیمانی‌دشتکی شامگاه سه‌شنبه در یازدهمین نشست شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور با حضور وزیر کشور با اشاره به وضعیت خاص اقتصادی کشور خواستار اعمال مشوق‌ها و امتیازات در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی شد.

دستگیری گردانندگان متخلف ۲ پیج اینستاگرامی در ایلام

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام از دستگیری گردانندگان ۲ پیج اینستاگرامی متخلف درج قیمت کاذب طلا و ارز در شهر ایلام خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سرهنگ علی مهری اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با اخلالگران ارزی و در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت لینک های درج قیمت طلا و ارز در بستر فضای مجازی (اینستاگرام) که با درج قیمت های غیرواقعی و کاذب زمینه نوسانات و التهاب بازار را فراهم می آورند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی قرار گرفت.

گزارش وضعیت خانواده دره شهری به هلال احمر کشور ارسال شد

سرپرست جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: گزارش وضعیت خانواده ساکن در روستای شیخ مکان دره شهر به جمعیت هلال احمر منعکس شد.

در پی انتشار تصویری از یک خانواده روستایی در شهرستان دره شهر که به علت عدم پرداخت اجاره بها وسایل منزلشان در خیابان ریخته شده بود رئیس جمعیت هلال احمر کشور دستور ویژه بررسی و حل مشکل این خانواده را صادر کرد.

علی اصغر علی اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی دستور دکتر کریم همتی از طریق شعبه جمعیت هلال احمر دره شهر بررسی این موضوع در دستور کار قرار گرفت و امدادگران جمعیت به این روستا اعزام شدند.

۳۰۰ پایگاه زکات فطریه مردم ایلام را جمع آوری می کند

مدیرکل کمیته امداد و دبیر ستاد زکات استان گفت: ۳۰۰ پایگاه در این استان به منظور جمع آوری زکات فطریه مردم تدارک دیده شده است.

قنبر موسی نژاد روز دوشنبه در نشست ستاد زکات استان ایلام با محور عید فطر افزود: در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر ۵۰ هزار پاکت مخصوص جمع آوری فطریه بین مردم مناطق مختلف استان در حال توزیع است.

استاندار: نخبه کشی از آفت‌های نظام مدیریتی ایلام است

استاندار ایلام یکی از آفت های نظام مدیریتی در استان را استفاده نکردن از تجربیات نخبگان و مدیران سابق عنوان و بر لزوم اصلاح این رویه تاکید کرد.

قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست اعضای شورای اداری استان با قدردانی از تلاش های مجموعه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی طی چهار سال گذشته و آرزوی موفقیت برای نمایندگان منتخب استان در دوره جدید اظهار داشت: یکی از آفت های نظام مدیریتی در استان کوتاه بودن دوره مدیریت بویژه در میان نمایندگان مجلس است که بیشتر تک دوره ای هستند.

ظرفیت مسکن ملی ایلام به ۹ هزار و ۲۰۰ واحد افزایش یافت

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از افزایش ظرفیت مسکن ملی در استان به ۹ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی خبر داد.

علی اصغر کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته پنج هزار و ۱۴۸ واحد مسکن برای استان ایلام در نظر گرفته شد که با توجه به پیگیری‌هایی بعمل آمده و تفاهم نامه‌هایی که با بنیادها و دستگاه‌های مختلف صورت گرفت این تعداد به ۹ هزار و ۲۰۰ واحد افزایش یافت.

واحدهای تولیدی غیر استاندارد در ایلام پلمب شوند

استاندار ایلام ارتقا کیفیت مصالح ساختمانی را نیازمند نظارت و توجه ویژه دانست و گفت: واحدهای تولیدی غیر استاندارد و بدون کیفیت ساخت و ساز در استان پلمب شوند.

قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست شورای استاندارد استان ایلام اظهار داشت: استاندارد باید از اولویت‌های زندگی روزمره آحاد جامعه باشد و متوجه باشیم که یکی از نشانه‌ای توسعه یافتگی هر کشوری نهادینه سازی این موضوع در میان شهروندان و تقویت استانداردهای زندگی و تولیدات است.

فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد ایلام ادامه می‌یابد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: یکی از مهم‎ترین رویکردهای دولت موضوع احیا و بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه اقتصادی کشور است که این مهم امسال در استان با جدیت ادامه خواهد یافت.

یاراله نصیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال برنامه فعال سازی برای ۱۵ واحد صنعتی و پنج واحد معدنی در دستور کار است که بتوانیم این واحدها را به مدار تولید بازگردانیم.

چهار دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق در ایلام کشف شد

رییس پلیس آگاهی ایلام گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با انجام اقدامات اطلاعاتی، کارآگاهان پلیس موفق به کشف چهار دستگاه تولید ارز دیجیتال در شهر ایلام شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سرهنگ علی مهری اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پی اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر فعالیت فردی در زمینه احداث مزرعه تولید بیت کوین در منزل مسکونی، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

چهار هزار مهر حرم عباس(ع) بین نمازگزاران عید فطر ایلام توزیع می‌شود

مسول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد ایلام گفت: همزمان با عید سعید فطر چهار هزار مهر حرم‌ مطهر حضرت عباس(ع) بین نمازگزاران در این استان توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام علی چراغی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مهر با همکاری نماینده حرم حضرت عباس(ع) در ایران همزمان با عید فطر و بین نمازگزاران مناطق مختلف این استان توزیع خواهد شد.

استاندار ایلام: مدیران روحیه توجیه‌گری نداشته باشند

استاندار ایلام گفت: بدترین شیوه مدیریتی توجیه گری است و مدیران باید از بکارگیری این شیوه خودداری کنند.

قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در گردهمایی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و روابط عمومی ها به مناسبت هفته روابط عمومی افزود: چنانچه نقد صحیحی به مدیری وارد می شود باید آن را پذیرفته و دنبال واقعیت باشد و از توجیه کردن بپرهیزد چرا که توجیه گری خیانت به خود، مردم و نظام است.

استاندار ایلام: آماده شنیدن صدای منتقدان هستم

استاندار ایلام با بیان اینکه فضای وحدت و همدلی کم نظیری در استان وجود دارد، گفت: آماده شنیدن صدای منتقدان هستم و به آزادی اندیشه اعتقاد دارم.

قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه دوشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان حوزه روابط عمومی استانداری ایلام به مناسبت هفته روابط عمومی با بیان اینکه حرف مخالف و منتقد را باید شنید و مسوولان باید نقدپذیری داشته باشند، افزود: نقد دلسوزانه باعث رفع اشکال و در نهایت رشد شده و مسولان باید مروج آزادی بیان و اندیشه رسانه ها باشند.

مالچ به کار رفته در بیابان‌های ایلام سازگار با محیط زیست است

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: مالچ پاشی انجام شده در بیابان های استان دارای پیوست های زیست محیطی بوده و مضرات چندانی برای محیط زیست و طبیعت ندارد.

حجت اله فتحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مالچ به کار رفته قیر نیست بلکه چربی های حاصل از مشتقات نفت بوده و سازگار با محیط زیست و خاک است.
وی افزود: مالچ پاشی در دشت های بیابانی ماسه ای که خاک تثبیت نشده و روان و دارای حرکت است با هدف تثبیت خاک و جلوگیری از حرکت آن انجام می شود.

سرما موجب افت ۳۰ درصدی تولید کلزا در ایلام شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: سرمازدگی و افت دما در اسفندماه سال گذشته باعث افت ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید مزارع کلزای استان در مناطق گرمسیری شد.

محمدعلی اقدسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرمای اسفندماه سال گذشته در زمان بسیار حساس از عمر گیاه و هنگام گل دهی و تشکیل غلاف بود که موجب کاهش باروری مزارع کلزای استان در شهرستان های مهران و دهلران شد.

۱۰۶ راس دام قاچاق در دهلران کشف شد

سرپرست شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز شهرستان دهلران گفت: ۱۰۶ راس دام قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد.

خیرعلی طهماسبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کسب اطلاعات واصله در خصوص قاچاق احشام در این شهرستان با همکاری هنگ مرزی دهلران در اقدامی ضربتی۱۰۶ راس احشام قاچاق که قاچاقچیان قصد خروج آنها از کشور را داشتند کشف و ضبط شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها