فعالیت سه هزار خانه مسافر غیرمجاز در گیلان


فعالیت سه هزار خانه مسافر غیرمجاز در گیلان

رشت - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، فعالیت سه هزار خانه مسافر غیر مجاز در استان را نگران کننده توصیف کرد.

مسعود حلاج پور روز شنبه در جلسه ستاد خدمات سفر و مدیریت بحران کرونا گیلان ابراز امیدواری کرد : با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری استان نسبت به پلمب و جلوگیری از فعالیت این خانه مسافرهای غیر مجاز اقدام شود.
وی همچنین نسبت به صدور مجوز برای این اماکن در صورت داشتن شرایط لازم و ساماندهی آنها اعلام آمادگی کرد.
وی تصریح کرد: شروع فصل گردشگری از بعد ماه مبارک رمضان آغاز می شود و تا کنون برای یک هزار و ۹۴۲ مجوز بهره برداری برای خانه مسافرهای مجاز صادر شده است.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اعلام کرد: تاسیسات اقامتی استان پس از گذران چندین ماه تعطیلات کرونایی از اول خرداد با تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی پذیرای گردشگران شده اند.
حلاج پور اظهار داشت: بر همین اساس نظارت، بازدیدهای میدانی و کنترل مرتب، بیش از همیشه مورد اهتمام است و در صورت مشاهده عدم رعایت کامل پروتکل بهداشتی از سوی تاسیسات اقامتی، نسبت به بسته شدن آنها اقدام می شود.
وی اضافه کرد: واحدهای پذیرایی گردشگری با رعایت کامل دستورالعمل‌ها، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی هوشمند پس از ماه مبارک رمضان مجاز به بازگشایی، ادامه فعالیت و ارائه خدمات به میهمانان و گردشگران هستند.
استان گیلان دارای ۱۰۷ هتل، ۳۶ هتل آپارتمان، ۸۶ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۹۴۲ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...