طرح‌های آبخیزداری استان سمنان امسال 285 میلیارد ریال اعتبار دارد


طرح‌های آبخیزداری استان سمنان امسال 285 میلیارد ریال اعتبار دارد

سمنان- ایرنا- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: 285 میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری به این استان برای سال 99 درنظرگرفته‌شد.

علینقی حیدریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۱۸ سامانه استان سمنان با ۲۸۵ میلیارد ریال اعتبار برنامه‌ریزی شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: ساخت سازه‌های متعدد مانند سنگ و ملات، بندهای خاکی و عملیات زیستی از جمله طرح های آبخیزداری محسوب می شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از نقاط استان سمنان با سیل‌خیزی و محدودیت منابع آبی روبه‌رو است، ادامه داد: توسعه عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در استان موجب بهبود وضعیت آبی می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری نقش مهمی در افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش خسارت سیلاب، کاهش فرونشست زمین و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی دارد.
بیش از ۹۶ درصد استان سمنان در حوزه اصلی فلات مرکزی قراردارد و دارای مساحتی بیش از ۹ میلیون هکتار است که بیش از پنج میلیون هکتار آن مناطق بیابانی و نیمه خشک است.
از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابانی و خشک، ۳۸.۵ درصد مرتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.
سال گذشته ۴۴۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان سمنان اختصاص یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)