بازسازی اولین موزه نسخ خطی هزارساله کشور دراصفهان


بازسازی اولین موزه  نسخ خطی هزارساله کشور دراصفهان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان همزمان با هفته میراث فرهنگی از بازسازی و توسعه ساختمان اولین موزه خصوصی نسخ خطی کشور در شهر فولاد شهر از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، احمد فتحی با اعلام این مطلب گفت: اولین موزه خصوصی نسخ خطی کشور با نام موزه نسخ خطی "پبدنی" توسط یکی از دوستداران میراث فرهنگی در یک دهه گذشته در شهر جدید التاسیس فولاد شهر و در جنب کارخانه عظیم ذوب آهن اصفهان بنا شد.

او افزود: این موزه حاوی آثار نفیسی از نسخ خطی و اسناد و مدارک تاریخی ایران و جهان حداقل از یکهزار سال گذشته تا کنون است.

فتحی تاکید کرد: متاسفانه این مجموعه نفیس دارای ساختمان و تاسیسات چندان مناسبی به منظور نگهداری از این آثار نبود، لکن مالکان این مجموعه تمامی تلاش خود را در راستای نگهداری و معرفی این آثار در طی این چند سال مبذول کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان تصریح کرد: با همکاری شهرداری، میراث فرهنگی و شرکت عمران شهر جدید فولاد شهر و به همت و تلاش مدیریت این موزه، زمینی در جنب ساختمان فعلی به منظور احداث موزه جدید نسخ خطی "پبدنی" فولاد شهر اختصاص یافت، لذا همزمان با هفته میراث فرهنگی امسال، با حمایت مسئولان محلی، طرح تاسیس موزه جدید در انجمن میراث فرهنگی فولاد شهر مطرح و مقرر شد تا نهادهای مسئول شهر حمایت های لازم را در راستای بهسازی این گنجینه ارزشمند تاریخی در این شهر جدید التاسیس مبذول کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش