نماز عید فطر در گلستان اقامه شد


نماز عید فطر در گلستان اقامه شد

گرگان - ایرنا - همزمان با اولین روز ماه شوال و با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی نماز عید سعید فطر در مساجد جامع و محلات و تعدادی از بقاع متبرکه گلستان برگزار شد

نمازگزاران گرگانی که برای اقامه نماز در اماکن مذهبی در حرکت بودند علاوه بر دارا بودن ماسک، سجاده و مهرهای شخصی در نایلون و کیسه های پارچه ای به همراه داشتند.

باران در بخش های زیادی از شهر در حال می بارید و خیابان های منتهی به مساجد شهر نسبت به سال های گذشته به مراتب خلوت تر بود.

داخل مساجد نیز نمازگزاران با رعایت موارد بهداشتی شامل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی (با فاصله یک متر از هر چهار طرف)، در این آیین مذهبی شرکت کردند.

در شهرستان مرزی مراوه تپه با رعایت دستورالعمل ستاد ملی کرونای کشور نماز عید فطر در فضاهای باز مساجد و بدون مسقف اقامه شد.

نماز عید فطر در گلستان اقامه شد

در اماکن برپایی نماز عید فطر امسال به منظور دریافت فطریه و کفاره، صندوق‌های کمیته امداد برپا بود تا مردم فطریه‌های خود را اهدا کنند.

صندوق های مراکز نیکوکاری و مابقی توسط موسسات خیریه بهزیستی و دیگر نهادها و سازمان‌های حمایتی نیز در پیرامون مساجد به چشم می خورد.

به خاطر شیوع کرونا توزیع هرگونه مواد خوراکی، نذر و چای در مساجد ممنوع بود و هیچ برنامه جانبی به غیر از نماز عید فطر اجرا نشد.

امسال به علت شیوع بیماری کرونا نماز عید سعید فطر در مصلاها و محل های اصلی برپایی نماز عید برگزار نشد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت دیروز شنبه گفت: تاکنون ۱۳۳ هزار و ۵۲۱ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۳۵۹ رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا