مصوبه ستاد ملی در شیوه بازگشایی اماکن متبرکه اصلاح شود


مصوبه ستاد ملی در شیوه بازگشایی اماکن متبرکه اصلاح شود

پورامینی با تأکید بر این که باید مصوبه ستاد ملی در شیوه بازگشایی اماکن متبرکه اصلاح شود، گفت: بازگشایی سه ساعت صبح و سه ساعت عصر حداقل برای مسجد مقدس جمکران کاری ناشدنی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمدکاظم پورامینی» بعد از ظهر امروز در نشست «ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم» که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر شیوه بازگشایی حرم های مطهر و مسجد جمکران به صورت سه ساعت صبح و سه ساعت عصر اظهار داشت: انصافا این کار نشدنی است.

قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: ما در این صورت هم ازدحام در ورود و هم ازدحام در خروج را خواهیم داشت که نافی پروتکل هایی است که ابلاغ شده است که انتقال ویروس صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: شما به به ستاد ملی ابلاغ کنید که حرم مطهر و مسجد جمکران با رعایت پروتکل ها اختیار مدیریت این کار را داشته باشد که هم ازدحام نشود و هم مشکلی پیش نیاید.

پورامینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که کنترل وضعیت حرم و جمکران سخت خواهد بود، ابراز داشت: در ارتباط با مسجد جمکران و همچنین حرم مطهر درب های متعددی وجود دارد که ما هم نیروهای زیادی نیاز داریم و با توجه به این که اماکن مسقف بسته است، حضور در صحن ها پراکندگی خواهد داشتد و امکان جمع و جور کردن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: همچنین حضور غالب مردم در مسجد جمکران، شب ها است به همین دلیل اگر شش ساعت بعد از نماز مغرب تا پاسی از باشد بهتر است، تا این که بخواهیم سه ساعت صبح و سه ساعت عصر مسجد را باز کنیم.

قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: نکته دیگر بحث عرضه ماسک و دستکش توسط دستگاه های متولی است که باید قبل از ورود به اماکن فراهم شود و الا مشکل به وجود می‌ آید و همچنین چون ما در گیت های ورودی بازرسی بدنی می‌ کنیم در اسفندماه به واسطه بازرسی بدنی موارد متعددی داشتیم که خادمان ما گرفتار ویروس شدند.

وی تصریح کرد: باید گیت های بازرسی ویژه ای قرار داده شود یا شورای تأمین مصوب کند که بازرسی بدنی نداشته باشیم و توجیه مردم برای آوردن وسائل شخصی خود از قبیل مهر و سجاده و تسبیح یک امر بسیار ضروری است که نیازمند تکرار و تأکید است.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نمونه سوالات علوم اول دبستان همه فصلها