اولین قیمت نفت در هفته جدید میلادی / طلای سیاه اندکی افت کرد


اولین قیمت نفت در هفته جدید میلادی / طلای سیاه اندکی افت کرد

به‌دلیل تردیدها درباره بهبود تقاضا از یک‌سو و همچنین تشدید تنش‌ها میان آمریکا و چین از سوی دیگر، قیمت نفت در اولین روز از معاملات هفته جدید میلادی کاهش یافت. نوشته اولین قیمت نفت در هفته جدید میلادی / طلای سیاه اندکی افت کرد اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به‌دنبال افزایش تردیدها درباره بهبود تقاضا از یک‌سو و افزایش تنش‌ها میان ایالات متحده و چین از سوی دیگر، قیمت نفت در اولین روز از معاملات هفتگی کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، از ابتدای سال و با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی و لغو پروازها تقاضا برای نفت کاهش یافته است.

با این حال، طی سه هفته اخیر تحت تاثیر دو عامل یعنی اجرایی شدن توافق اوپک‌پلاس و بازگشایی تدریجی کسب‌وکارها، طلای سیاه تا حدودی به روند صعودی بازگشت.

بر اساس اخبار روز جمعه، چین برای اولین بار طی ۳۰ سال گذشته، رقم مشخصی را برای رشد اقتصادی این کشور به‌عنوان هدف در نظر نگرفته است.

چین دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان است و انتشار چنین خبری به تردیدها درباره چگونگی بهبود تقاضا افزود.

در معاملات امروز، هر بشکه نفت خام برنت با ۰٫۵ درصد کاهش، به ۳۴٫۹۴ دلار هر بشکه رسید.

همچنین نفت وست‌تگزاس اینترمدیت با ۰٫۲ درصد افت، با قیمت ۳۳٫۱۹ دلار معامله شد.

تنش‌ها میان چین و آمریکا تنها به‌ تجارت و همه‌گیری ویروس کرونا محدود نمی‌شود. چین قصد دارد، قانون امنیت ملی را در هنگ‌کنگ اجرایی کند، دونالد ترامپ اما روز جمعه هشدار داد که اگر چنین اتفاقی بیفتد، واکنش شدیدی نشان خواهد داد.

در عین حال، وزیر امور خارجه چین با توجه به تشدید تنش‌ها میان پکن و واشینگتن، نسبت به وقوع جنگ سرد هشدار داد.

به‌گفته تحلیلگران، علاوه بر این نگرانی‌ها، امکان شیوع موج دوم کرونا وجود دارد و اعمال قرنطینه و تعطیلی‌ها بار دیگر می‌تواند قیمت نفت را به‌سرعت کاهش دهد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت نفت از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون حدود ۴۰ درصد کاهش یافته که بخشی از آن به‌دلیل اجرای توافق کاهش تولید اوپک‌پلاس بهبود یافته است.

این گروه در مجموع ۹٫۷ میلیون بشکه از تولید روزانه خود را کاهش داده‌اند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول