ویروس کرونا؛ یک مطالعه دیگر ثابت کرد بهبودیافتگان ناقل نیستند


ویروس کرونا؛ یک مطالعه دیگر ثابت کرد بهبودیافتگان ناقل نیستند

مطالعه جدید دانشمندان سنگاپوری نشان داد امکان انتقال ویروس کرونا از افراد بهبودیافته به سایرین وجود ندارد.

ویروس کرونا؛ یک مطالعه دیگر ثابت کرد بهبودیافتگان ناقل نیستند

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، تهدید بودن بهبودیافتگان ویروس کرونا برای سایر افراد، از جمله دغدغه‌ها و چالش‌هایی است که محققان زیادی را در سراسر دنیا بر آن داشته تا به تحقیق پیرامون صحت این مسئله بپردازند. این موضوع تا حدی جدی است که بیمارستان‌ها را برای ترخیص بیماران با تردید مواجه کرده است؛ اما به تازگی پزشکان و محققان کشور سنگاپور مطالعه‌ای را انجام داده‌اند که به نتایج جالبی در این زمینه رسیده است. طبق این مطالعه، بیمارستان‌ها می‌توانند بیماران مبتلا به ویروس کرونا را زودتر مرخص کنند.

افراد مبتلا می‌توانند پس از ۱۱ روز با خیال آسوده ترخیص شوند

بر اساس این مطالعه، مبتلایان به کووید ۱۹ پس از ۱۱ روز هیچ تهدیدی برای انتقال ویروس کرونا به فرد دیگر محسوب نمی‌شوند. متخصصان بیماری‌های عفونی سنگاپور با آزمایش ۷۳ بیمار کرونایی با قاطعیت اعلام کردند که افراد مبتلا می‌توانند پس از ۱۱ روز با خیال آسوده ترخیص شوند.اکثر بیمارستان‌ها برای اطمینان از بهبودی بیماران به دو آزمایش منفی نیاز دارند.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط محققان، دوره عفونت دو روز قبل از بروز علائم در افراد مبتلا آغاز شده و حدود ۷ الی ۱۰ روز پس از شروع علائم هم ادامه می‌یابد.

طبق بررسی‌های انجام شده بر روی وضعیت افراد مبتلا در این مطالعه، تکثیر ویروس فعال پس از هفته اول به سرعت کاهش یافته و ویروس زنده در هفته دوم بیماری دیگر مشاهده نشد، از این رو می‌توان گفت افراد بهبود یافته دیگر یک تهدید برای انتقال ویروس به سایرین محسوب نمی‌شوند.

به گفته محقق اصلی این مطالعه، تحقیق بر روی این موضوع هنوز ادامه دارد و باید داده‌های بیشتری به دست آید، اما نتیجه فرق چندانی نخواهد داشت و این مطالعه بر اساس استدلال‌های علمی محکم است.

بیشتر بخوانید: بهبودیافتگان کرونا، نه دوباره مبتلا می‌شوند و نه ناقل هستند

گرچه سازمان جهانی بهداشت دوره نقاهت بیماران کرونایی و پایداری این ویروس را ۱۴ روز اعلام کرده است، اما بسیاری از دانشمندان جهان معتقدند متوسط دوره نقاهت در بیماران کرونایی ۸ روز است و اگر علائم بیمار جدی بوده و نیاز به دستگاه تهویه باشد، مدت زمان بهبودی دو برابر یعنی ۱۶ روز خواهد بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان