نمود کارکرد اجتماعی مساجد در ایام کرونایی 


نمود کارکرد اجتماعی مساجد در ایام کرونایی 

حجت الاسلام آذریان گفت: در پی شیوع کرونا و تعطیلی نماز جماعت و برنامه های آموزشی مساجد، با تشکیل گروه های جهادی متشکل از ارکان مساجد و مبلغین طرح هجرت در شهرستان جیرفت، کارکرد اجتماعی مساجد نمود بیشتری پیدا کرد.

«حجت الاسلام آذریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: همان طور که می دانید یکی از کارکردهای مساجد، در حوزه فعالیت های اجتماعی است که در پی شیوع کرونا، تعطیلی نماز جماعت و برنامه های آموزشی، با تشکیل گروه های جهادی متشکل از ارکان مساجد و مبلغین طرح هجرت در شهرستان جیرفت، این بُعد از کارکرد مساجد نمود بیشتری پیدا کرد.

معاون تبلیغ طرح هجرت شهرستان جیرفت افزود: در همین راستا به همت این گروه های جهادی، مساجد به قرارگاه مواسات و همدلی تبدیل شد و به منظور تحقق این امر، اقدام به شناسایی خیرین و نیازمندان کردیم تا با جمع آوری کمک های مومنانه خیرین بتوانیم به افراد نیازمند و متضرر از کرونا کمک کنیم.

وی عنوان کرد: از دیگر برنامه هایی که با محوریت ائمه جماعات مساجد و با همکاری گروه های جهادی مسجدی در این ایام اجرا شده است پخش ادعیه و اذان در اوقات شرعی از طریق بلند گوی های مساجد می باشد البته در این مدت سعی کردیم با تبلیغ چهره به چهره و یا از طریق ارتباط تلفنی، با بیان آیات و روایات به حفظ آرامش مردم کمک کنیم.

حجت الاسلام آذریان ابراز کرد: در این مدت سخنرانی های مجازی با موضوع کرونا، تبیین و تفسیر دعای هفتم صحیفه سجادیه و ترغیب مردم به قرائت آن، انجام شده و به شبهات اعتقادی که به واسطه شیوع کرونا در ذهن مردم ایجاد شده بود، توسط مبلغین پاسخ داده شد.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) ساغری جیرفت اظهار کرد: تبیین دستورات بهداشتی و مصادیق نظافت در اسلام، تبیین اهمیت سلامت، امنیت و لزوم شکرگزاری نعمات خداوند متعال از دیگر برنامه های مجازی گروه جهادی و تبلیغی جیرفت در ایام کرونایی است.

وی اضافه کرد: مسجد صاحب الزمان (عج) ساغری جیرفت یکی از مساجدی است که در ایام کرونایی با محوریت امام جماعت و با مشارکت اعضای کانون فرهنگی هنری امام خامنه ای و پایگاه مقاومت بسیج اقدام به ضدعفونی مسجد، محله و بهشت زهرای روستا کرد و در این راستا مواد ضدعفونی کننده با همکاری شورای اسلامی و دهیاری روستا تامین شد.

حجت الاسلام آذریان عنوان کرد: همچنین به منظور حفظ سلامت مردم روستا، از طریق بلندگوهای مسجد نکات بهداشتی و راه های پیشگیری از کرونا به مردم گوشزد شد که خوشبختانه نتایج آن در رعایت نکات بهداشتی توسط مردم روستا مشهود است.

معاون تبلیغ طرح هجرت جیرفت بیان کرد: در ادامه فعالیت های مسجد در این ایام با پیگیری های امام جماعت، با مشارکت اعضای کانون و پایگاه مقاومت بسیج و از طریق هماهنگی با مرکز بهداشت و با کمک خیرین کارگاه تولید ماسک راه اندازی شد، این کارگاه قریب یک ماه فعالیت داشت و در این مدت روزانه قریب ۱۰۰ ماسک تولید می کرد.

وی ابراز کرد: هم زمان با میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام در راستای لبیک به رزمایش مواسات و همدلی با جمع آوری کمک های مومنانه اهالی روستا، گاو نذری به مبلغ ۵ میلیون تومان خریداری و ذبح شد.

حجت الاسلام آذریان ادامه داد: این قربانی به نیت سلامتی امام زمان (عج) و دفع بلای کرونا ذبح شد و گوشت های قربانی به شکل بسته های یک کیلویی درآمده و در بین ۱۰۰ خانوار نیازمند و فقیر توزیع شد.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) ساغری جیرفت عنوان کرد: همچنین با همکاری خیرین و ارکان مسجد ۵۰ عدد سبد غذایی هر یک به ارزش ۲۵۰ هزار تومان شامل اقلامی همچون برنج، ۲ عدد رب گوجه فرنگی، روغن، کارتن ۳ کیلویی قند، ۲ عدد ماکارونی و حبوبات تهیه شده و در بین نیازمندان واقعی توزیع شد.

وی اضافه کرد: ۲۰۰ پرس غذای گرم نیز به منظور اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان در وعده افطار توزیع شده و علاوه بر آن با کمک کشاورزان بادمجان، سیب زمینی، پیاز و خیار سبز به سبد غذایی فقرا افزوده شد.

حجت الاسلام آذریان با اشاره به اهمیت احیای لیالی قدر و برخورداری مردم از ثواب نماز عید فطر، ابراز کرد: مراسم شب های قدر و نماز عید فطر نیز با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد.

معاون تبلیغ طرح هجرت جیرفت در خاتمه اظهار کرد: طرح قرآنی نورالثقلین قبل از شیوع کرونا توسط مبلغین اعزامی طرح هجرت در مساجد روستاها با مشارکت اعضای کانون ها برگزار می شد به این ترتیب که دوره های آموزش قرآن کریم، احکام و تفسیر در روزهای زوج مختص کلیه گروه های سنی و ویژه عموم برگزار شده و همچنین با حضور یکی از بانوان کارشناس دین کلاس مداحی ویژه خواهران و هفته ای یکبار نیز طرح خانه به خانه جمع خوانی قرآن کریم در منزل یکی از نوجوانان برگزار می شد.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا