کشت نشائی خیار برای نخستین‌بار در بهار


کشت نشائی خیار برای نخستین‌بار در بهار

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه کشت نشائی محصولات سبزی، صیفی و جالیزی در شهرستان بهار انجام شده است، از کشت نشائی خیار در مزارع این شهرستان برای نخستین بار خبر داد.

عبدالحسین اکبری در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: در سالجاری کشت نشائی خیار برای نخستین بار در مزارع شهرستان بهار به میزان یک هکتار صورت گرفته است.

وی با اشاره به مزایای کشت نشائی در مزارع کشاورزی، افزود: از مزایای کشت نشائی می توان به کاهش دفعات آبیاری، زودرس کردن محصول، افزایش عملکرد محصول، تراکم مناسب بوته، رسیدن به حد اعلای یکنواختی کشت، کاهش هزینه بذر، نیروی انسانی، هزینه های جاری و استهلاک سیستم‌های آبیاری و عدم انتقال بیماری‌ها و آفات اشاره کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار ادامه داد: همچنین پرورش دهندگانی که از نشاء استفاده می کنند به علت زودرس بودن محصول از قیمت بالای بازار نوبرانه بهره مند می شوند.

وی با تأکید بر ترغیب کشاورزان برای انجام کشت‌های نشائی، بیان کرد: در شهر مهاجران و روستای گنج تپه سعی شده کشاورزان خیارکار به کشت نشائی خیار ترغیب شوند همچنین یک هکتار کشت خیار نشائی در شهرستان به صورت الگویی و با پرداخت یارانه اجرا شده است.

اکبری درباره برنامه جهادکشاورزی در زمینه افزایش سطح زیرکشت خیار به صورت نشائی گفت: برنامه وزرات جهادکشاورزی برای کشت خیار، ترویج کشت گلخانه‌ای است که با کشت خیار در گلخانه باعث کاهش مصرف آب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشت نشاء در زمین کشاورزی باعث افزایش راندمان در تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: نشاءهایی که در گلخانه پرورش می‌یابند از کیفیت مناسب برخوردار بوده و عاری از هر گونه عوامل بیماری‌زا و آفات هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس