تسهیل‌گر نمونه یزدی: بنگاه‌های زودبازده عامل رونق اقتصادی است


تسهیل‌گر نمونه یزدی: بنگاه‌های زودبازده عامل رونق اقتصادی است

یزد – ایرنا – یکی از تسهیل‌گران برتر ملی استان یزد با اشاره به نامگذاری سال 99 از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید، گفت: برای تحقق این شعار نیاز به شروع آن از خانواده و توجه بیشتر به بنگاه‌های کوچک و زودبازده داریم.

رضا پورمهرجردی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از سال ۹۳ فعالیت خود را در بسیج سازندگی شهر هرات مرکز شهرستان ۴۰ هزار نفری خاتم آغاز کرده ، هم اکنون به عنوان تسهیل‌گرو عضو گروه جهادی فعالیت دارد، افزود: تاکنون در اجرای این مهم و جهت توانمندسازی خانواده‌های کم‌درآمد طرح‌های مختلفی را اجرا کرده است.

وی صندوق‌های قرض‌الحسنه، گروه‌های جهادی، اعطای سبد کالا، تهیه جهیزیه، پرداخت وام از منابع صندوق های محلی و اجرای طرح هایی برای اشتغال و کارآفرینی برای اعضای خانواده ها را از جمله این فعالیت ها نام برد.

پورمهرجردی همچنین توجه به بنگاه های زودبازده و کوچک را از مهمترین پایه های تحقق شعار سال جاری عنوان کرد و یادآور شد: با شروع از خانواده و بنگاه‌های کوچک و زودبازده می توان در این مسیر شروع خوبی را آغاز کرد.

وی ادامه فعالیت در این مسیر و اشاعه آن در بین خانواده ها را مستلزم توجه مسوولان امر به این مهم عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در ۱۴ ماه گذشته برای ایجاداشتغال پایدار و زودبازده از بنگاه های کوچک اقتصادی و خانواده ها با اعطای وام های قرض الحسنه، مدیریت و آموزش آنها توسط گروه های جهادی توانستیم گام های مهم در منطقه برداریم.

این تسهیلگر برتر ملی ادامه داد: روی آوردن به مشاغل زود بازده و پایدار نظیر کشت گیاهان کم آبخواه دارویی، پرورش طیور از جمله بلدرچین، بوقلمون گوشتی و مرغ خانگی از جمله مشاغلی است که زودبازده بوده و به تامین هزینه ها و درآمد خانواده ها کمک می کند.

پورمهرجردی حمایت از صندوق های ایجاد شده و انگیزه برای ایجاد صندوق های بیشتر و استفاده از منابع مالی خیران را برای ایجاد اشتغال جوانان مهم عنوان کرد.

وی با بیان کارهایی که برای تسهیل‌گری انجام داده به اشتغالزایی از سوی کارآفرینان اشاره کرد و گفت: یکی از این کارآفرینان شهر هرات با آورده اولیه سه میلیون تومان هم اکنون ضمن اشتغالزایی به صورت مستقیم برای ۱۰ نفر و پنج نفر به صورت غیرمستقیم به عرضه محصول در بازار فعالیت دارد.

وی شهرستان خاتم را دارای ظرفیت های بزرگی در حوزه دامداری و دامپروری، کشت گیاهان دارویی و کم آبخواه عنوان کرد و افزود: نقش تسهیل‌گر همان‌گونه که از نام آن پیداست، تسهیل‌کننده و یک واسط برای پیشبرد طرح‌هاست که بسیج سازندگی با انتخاب تسهیل‌گران در کنار طرح‌های اشتغال‌زا، توانسته این فرصت را به متقاضیان بدهد تا با دریافت مشاوره‌ رایگان از تسهیل‌گران ، شغل متناسب با شرایط خود را انتخاب کنند.

پورمهرجردی امسال به عنوان تسهیلگر برتر سال ۹۸ و جز تسهیل‌گران برتر بسیج سازندگی از سوی سازمان بسیج سازندگی در استان یزد انتخاب شد.

حدود ۸۵ درصد از سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی استان یزد، از جمله واحدهای متوسط ئ کوچک است.

خاتم در بخش محصول باغبانی با ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیرکشت و تولید ۵۰ هزار تن محصول و ۲۱ درصد تولید استان یزد در جایگاه نخست قرار دارد و در بخش تولید محصول گلخانه ای نیز با سطح زیرکشت ۳۲ هکتار، جایگاه پنجم را در اختیار دارد.
هرات مرکز شهرستان ۴۰ هزار نفری خاتم در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شهر یزد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط