کشف و ضبط 6200 کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دام و طیور کردستان


کشف و ضبط 6200 کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دام و طیور کردستان

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: در این بازدید ها بیش از 6 هزار و 200 کیلو گرم انواع فرآورده های خام دام و طیور از جمله گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ و شیر غیر قابل مصرف و فاسد را کشف و از ورود به سفره هم استانی ها جلو گیری به عمل آمده است.

مجتبی ورمقانی امروز(۷ خرداد) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ماحصل اجرای صحیح طرح ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان در استان کردستان، ۱۴هزار مورد بازدید از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی بود.

وی افزود: اکیپ های اداره کل دامپزشکی استان کردستان در ایام ماه مبارک رمضان با اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دام و طیور در قالب گشت های صبح، عصر و شب در شرایط سخت شیوع بیماری کرونا، ۱۴ هزار مورد بازدید از این مراکز که شامل قصابی ها، مرغ فروشی ها، مراکز تهیه غذای آماده، غذاخوری های بین راهی، رستوران ها و فروشگاه های زنجیره ای انجام داده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان در ادامه ذکر کرد:در این بازدید ها بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ کیلو گرم انواع فرآورده های خام دام و طیور از جمله گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ و شیر غیر قابل مصرف و فاسد را کشف و از ورود به سفره هم استانی ها جلو گیری به عمل آمده است.

ورمقانی بیان کرد: در طول این مدت ۱۴۰ پرونده قضایی و تعزیراتی برای متخلفان این حوزه تشکیل و چندین مورد هم با دستور صریح مقام قضایی پلمب شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان به مردم اطمینان خاطر داد فرآورده های خام دام و طیوری که از مراکز معتبر مورد تائید دامپزشکی تهیه کرده را با خیال راحت مصرف کنند چرا که با بازدیدهایی که به شخصه در روزهای اخیر از تعدادی مراکز عرضه در شهرستان سنندج انجام داده ام، آرامش خاص در زمینه عرضه این فرآورده ها وجود دارد که حاصل تلاش های شبانه روزی همکاران بی ادعا و زحمت کش اداره کل دامپزشکی بوده است که با حمایت های مسئولان ذیربط به خصوص مراجع قضایی حاصل شده است.

گفتنی است؛ مسئولان فنی بهداشتی دامپزشکی که به صورت تمام وقت در کشتارگاه های دام و طیور استان مستقر هستند در ایام یک ماهه ماه مبارک رمضان بیش از ۴۳ تن گوشت قرمز و مرغ را قبل از ورود به بازار و چرخه مصرف، به دلیل نداشتن معیارهای بهداشتی و سالم بودن فرآورده، ضبط و معدوم سازی کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت