شرایط فعلی نوزاد پیدا شده در سطل زباله شهرک ولیعصر| مصاحبه اختصاصی


شرایط فعلی نوزاد پیدا شده در سطل زباله شهرک ولیعصر|  مصاحبه اختصاصی

طبق گزارشی که امروز صبح دریافت کرده ایم وضعیت جسمی نوزاد نسبت به پریروز بهتر شده و شرایط جسمی او رو به بهبود است.

دو روز قبل حدود ساعت 7 در منطقه 18 تهران (شهرک ولیعصر، مقابل ورزشگاه امام رضا) یک نوزاد به همراه جفت در سطل زباله پیدا شد.

خبرنگار بهداشت نیوز در راستای این خبر با دکتر مهدی خانکه، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفتگویی ترتیب داده و در خصوص وضعیت فعلی این نوزاد سؤال کرد؛

وی گفت: دو روز قبل (پنجم خرداد ماه) نوزاد دختری حدودا پنج روزه در سطل زباله در منطقه 18، محله شهرک ولیعصر توسط یکی از همکاران زحمتکش شهرداری پیدا شد و سپس به کمک همکاران اورژانس 115 تهران این نوزاد بلافاصله به بخش ان آی سی یو بیمارستان فیاض بخش تهران منتقل شد و خوشبختانه این نوزاد تحت نظر پزشکان معالج قرار گرفت.

او افزود: اولویت اصلی ما سلامت جسمی این نوزاد است که جانش حفظ شود و همکاران اورژانس اجتماعی ما مکررا در حال سر زدن به این نوزاد هستند. ما دستورات قضایی را در خصوص این نوزاد انجام داده ایم و به محض اینکه شرایط جسمی این بچه ثابت و مشخص شود همکاران ما در بهزیستی این نوزاد را تحت حمایت قرار داده و به یکی از شیرخوارگاه های خوب در تهران خواهیم سپرد و کارهای بعدی او را پیگیری خواهیم کرد.

دکتر خانکه با بیان اینکه به احتمال زیاد این نوزاد شنبه ترخیص می شود خاطرنشان کرد: در خصوص هویت این نوزاد و اینکه پدر و مادرش چه کسی هستند و برای کدام شهر است، فعلا اطلاعات مشخصی وجود ندارد و ما طبق پروتکل ها و بخش نامه هایی که داریم این نوزاد را به شیرخوارگاه منتقل می کنیم و بر طبق دستورات قضایی کارهای پذیرش او را در شیرخوارگاه و اقدامات حمایتی در خصوص او اتفاق خواهد افتاد.

شرایط فعلی نوزاد پیدا شده در سطل زباله شهرک ولیعصر|  مصاحبه اختصاصی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران ادامه داد: طبق گزارشی که امروز صبح دریافت کرده ایم وضعیت جسمی نوزاد نسبت به پریروز بهتر شده و شرایط جسمی او رو به بهبود است و پزشک معالج او گفته که احتمالا شنبه ترخیص می شود. همکاران اورژانس اجتماعی هر روز در بیمارستان هستند و وضعیت و شرایط این نوزاد را پیگیری می کنند تا در اسرع وقت کارهای مربوط به شیرخوارگاه را انجام بدهند.

خانکه تصریح کرد: اینگونه اتفاقات ناگوار خیلی در کشور ما فراگیر نیست اما به طور موردی سالانه مواردی از این دست گزارش می شود. در واقع جامعه نیز مانند بدن انسان که حاوی ویروس ها و باکتری های مختلف است، دچار آسیب های اجتماعی می شود.

او در آخر به بهداشت نیوز گفت: البته کشور ما نسبت به کشورهای دیگر در این خصوص خیلی وضعیت بهتری دارد و بهزیستی راهکارهای مناسب و چتر حمایتی خوبی برای افراد آسیب پذیر همچون این نوزاد دختر در نظر گرفته است.

وی در آخر ضمن آرزوی سلامتی برای تمام فرزندان و کودکان کشور، از همکاران اورژانس که دغدغه مندانه نسبت به اطلاع رسانی و انتقال این نوزاد به بیمارستان تلاش کردند، تشکر کرد.

گفتگو: مشکات سخاوتی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان