روند درمان بیماران بستری شده مبتلا به کرونا از سوی وزارت بهداشت رصد می‌شود


روند درمان بیماران بستری شده مبتلا به کرونا از سوی وزارت بهداشت رصد می‌شود

جان‌بابایی با بیان اینکه روند درمان بیماران بستری شده مبتلا به کرونا از سوی وزارت بهداشت رصد می‌شود گفت: وضعیت ابتلا به بیماری کووید 19 درخوزستان نگران‌کننده است و با توجه به عید فطر و بازگشایی بازارها انتظار داریم که تعداد بیماران افزایش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «قاسم جان‌بابایی» عصر امروز (چهارشنبه ۷ خرداد) در حاشیه بازدید از روند درمان بیماران بستری شده مبتلا به کووید ۱۹ (کرونا ویروس) بیمارستان آیت‌الله طالقانی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در آبادان در خصوص بیماران مبتلا به کرونا مدیریت خوبی انجام شده و یکی از بیمارستان‌ها را به بیماران مثبت مبتلا به بیماری کووید ۱۹ اختصاص دادند به‌طوری که هم اورژانس، هم بخش‌های بستری و هم پزشکان و پرستاران به‌صورت مرتب در حال خدمات‌رسانی به بیماران هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت ایران با بیان اینکه پروتکل‌های درمانی در بیمارستان طالقانی آبادان قابل قبول است افزود: خوشبختانه در این مدت بخش‌های آی‌سی‌یو در این بیمارستان افزایش پیدا کرده اما نیاز هست با هماهنگی که ریاست این دانشکده با وزارت داشتند این بخش‌ها توسعه بیشتری داده شوند تا در صورت نیاز به عنوان بخش پشتیبان از آنها استفاده شود.

وی با بیان اینکه افرادی که نیازی به مراقبت بیشتری دارند بستری می شوند ابراز کرد: همه بیماران بستری شده با پیگیری‌های وزارت بهداشت رصد می‌شوند.

جان بابایی، وضعیت ابتلا به بیماری کوید ۱۹ در خوزستان را نگران کننده خواند و افزود: با توجه به عید فطر و بازگشایی بازارها انتظار این را داریم که تعداد بیماران بستری و سرپایی افزایش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که باید بیرون از بیمارستان ها به دنبال افراد ناقل به بیماری بگردیم. رفتارهای مردم عزیزمان باید معقول تر شود و رعایت کنند.

جان بابایی تنها راه مقابله با بیماری کوید ۱۹ (کرونا ویروس) را مراقبت، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و پیشگیری دانست و اذعان داشت: کسانی که دارای علائم بیماری و مبتلای مثبت به کرونا هستند باید در منزل یا بیمارستان تحت مراقبت باشند و افرادی که سن بالایی دارند نباید اصلا از منزل خارج شوند. ۲۰ درصد از جمعیت کشور بدلیل بالا بودن سن آسیب پذیرند، ۱۰ درصد جمعیتمان سنشان بالای ۶۰ سال است و حدود ۱۵ درصد نیز دارای بیماری های زمینه ای مانند فشار خون دیابت و چاقی و غیره هستند، چاقی نیز عامل جدی و خطرناکی برای ابتلا به کرونا است که این ها باید بیشتر از افراد عادی مراقبت و مراعات کنند.

وی با اشاره به زحمات کادر درمانی، بیان داشت: بدلیل حجم بالای مراجعات به بیمارستان ها و مراقبت از بیماران کرونایی باعث ایجاد خستگی در میان پرسنل می شود، خوشبختانه انگیزه نیروهای درمانی بالاست و بزودی کمکی نیز از سوی وزارت بهداشت بصورت مشوق و حق قانونی به آن ها پرداخت خواهد شد. قطعا اگر تعداد بیماران مبتلا به کرونا بیشتر شود امکان دارد مازاد بر توان نیروهای بهداشت و درمان باشد که شرایط مقداری سخت خواهد شد و چنانچه مجبور شویم بیمارستان های دیگر را نیز به بیماران مبتلا اختصاص دهیم و این نیز خوب نیست.

معاون درمان وزیر بهداشت از مردم خواست تا به نکات و توصیه های بهداشتی توجه کنند و گفت: شرایطی که در استان های دیگر کشور بوجود آمد و با قرنطینه شدن و رعایت پروتکل های بهداشتی توانستند این بیماری را کنترل کنند امیدواریم در خوزستان هم شاهد این موضوع باشیم.

وی به تبدیل وضعیت کارکنان درمان کشور با توجه به وجود بیماری کرونا اشاره کرد و اذعان داشت: طبق مصوبه ای که در ستاد مبارزه با کرونا داریم کسانی که شرکتی و یا نیروی تعلیمی هستند برای بحث استخدامی در اولویت قرار دارند. اینکه بگوئیم فورا در این ایام تبدیل وضعیت شوند امکانش وجود ندارد چراکه تبدیل وضعیت کارکنان و روند استخدامی ها طبق روال انجام می شود.

وی تصریح کرد: تبدیل وضعیت کارکنان و استخدامی ها تنها در اختیار وزارت بهداشت نیست بلکه سازمان امور استخدامی و برنامه بودجه نیز در این موضوع نقش دارند. البته همکاری خوبی از سوی سازمان ها و دستگاه های مرتبط انجام می شود. این تعهدی است که افرادی که در این ایام در حال فعالیت در بخش کرونا هستند حتما در اولویت قرار می گیرند.

جان بابایی، همچنین با توجه به وضعیت قرمز استان خوزستان به بازگشایی ادارات خوزستان اشاره کرد و ابراز داشت: در این خصوص حتی در تهران و یا استان هایی که مدتی وضعیت قرمز اعلام شده بود یکسری از ادارات و ارگان ها هستند با توجه به چرخه اقتصادی و خدمات رسانی شهری که کار کردنشان ضرورت دارد. البته باید ظرفیت پرسنل این ادارات و ارگان ها در این ایام تعدیل و کمتر شوند و بصورت دوره ای مشغول به کار شوند اما اینکه بگوئیم همه ادارات تعطیل شوند نارسایی هایی را ایجاد می کند که باعث افزایش مشکلات اجتماعی خواهد شد.

از ابتدای آغاز شیوع بیماری کوید ۱۹ کرونا ویروس در جنوب غرب استان خوزستان ایران، ۱۱۷۰ نفر به این بیماری مبتلا شدند که از این تعداد ۵۰ نفر فوت کردند، ۱۰۲۳ نفر بهبود یافتند و ۹۷ همچنان در بیمارستان بستری هستند.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...