بهار همدلی/ مساجد گیلان پایگاه کمک های مومنانه شدند


بهار همدلی/ مساجد گیلان پایگاه کمک های مومنانه شدند

کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان در ماه رمضان با برگزاری رزمایش ایثار و کمک مومنانه، مهربانی و همدلی را به میهمانی خانواده‌های نیازمند بردند.

خبرگزاری شبستان_ رشت؛ مساجد از ابتدای تشکیل حکومت اسلامی به‌عنوان ملجا و پناهگاه مسلمانان بودند و در طول تاریخ در زمان مشکلات و سختی‌ها، همواره مورد توجه قرار گرفتند و امروز نیز با شیوع کووید ۱۹ در کشور، مساجد امن‌ترین پناهگاه‌ها برای مسلمانان و مردم به شمار می‌روند و محور خدمات‌رسانی و کمک به جبهه سلامت و درمان هستند.

این روزها شاهد کمک‌های جهادگرانه مردم در مساجد بودیم که با دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنانه و همدلی به محرومان به‌ویژه در ماه مبارک رمضان اتفافات خوبی با هدایت و رهبری روحانیان در مساجد رقم خورد.

ماه مبارک رمضان اوج فعالیت‌ها و کمک‌های مومنانه مردم به نیازمندان و محرومان بوده و صحنه‌های زیبایی از مشارکت و همدلی مردم از پیر و جوان، زن و مرد گرفته تا بازاری، پزشک، کارمند، دانشجو و دانش‌آ‌موز خلق شد و هر یک به سهم خود در لبیک به رهبرشان پای کار آمدند.

کمک‌های مردمی در قالب رزمایش مواسات وهمدلی با حفظ شان و کرامت انسانی به همت نیروهای جهادی همیشه در صحنه توزیع شد تا شاید مرهمی بر زخم‌های ناشی از کرونا در خانواده‌های آسیب دیده و نیازمند باشد.

بهار همدلی/ مساجد گیلان پایگاه کمک های مومنانه شدند

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز در مشارکت با سایر گروه‌های جهادی با لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب به میدان آمده و با اقدام‎های ارزشمند خود به یاری نیازمندان شتافتند تا رمضانی پر از مهربانی و همدلی را خلق ‌کنند. اعضای کانون‌های مساجد با شناسایی خانواده‌های آسیب‌پذیر و نیازمند و همچنین جذب کمک‌های مردمی، همدلی را معنا بخشیدند.

کانون‌های مساجد علاوه بر تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی مساجد و معابر روستایی و شهری و بسته‌های معیشتی اقدام به راه‌اندازی آشپزخانه و تهیه غذای گرم کرده و آنها را میان خانواده‌های نیازمندان و افراد آسیب‌پذیر جامعه توزیع کردند.

کانون شهدای گمنام لنگرود در سومین مرحله از رزمایش مومنانه ۲۵ بسته معیشتی بین نیازمندان این شهر توزیع کرد. این بسته‌های حمایتی که با مشارکت پایگاه سرداران شهید و هیئت شهدای گمنام مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) تهیه شد دارای ارزش ریالی هر بسته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است.

در تالش نیز کانون ثامن الائمه مسجد حسینیه اعظم با کمک مردم و خیرین ۵۰ بسته معیشتی تهیه کرده و بین نیازمندان شناسایی شده، توزیع کرد.

کانون شهدای مزگده شفت نیز با طبخ ۷۰۰ غذای گرم به یاری نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا در روزهای پایانی ماه رمضان شتافت.

بهار همدلی/ مساجد گیلان پایگاه کمک های مومنانه شدند

کانون شهید هادی خوش‌خلقت رشت نیز با حضور در حاشیه شهر و شناسایی نیازمندان، سبد کالای ارزاق اساسی را در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و به مناسبت عیدسعید فطر بین خانواده‌های نیازمند توزیع کرد.

۲۰۰ پرس غذای گرم، متبرک به نام حضرت خدیجه کبری (س) نیز توسط کانون فرهنگی هنری شهدای فشتم رشت در این روستا پخش شد.

در بندرانزلی نیز پخش ۲۰ بسته معیشتی به همت کانون فرهنگی و هنری کوثر مسجد امام حسین(ع) انجام شد.

اهدای بسته های غذایی به نیازمندان در ماه مبارک رمضان توسط کانون فرهنگی هنری ولیعصر (عج) لیالمان لاهیجان نیز از دیگر کمک‌های مومنانه مسجدی‌ها به نیازمندان بود.

کانون فرهنگی هنری ولایت رودسر نیز در دومین مرحله‌ از کمک‌های مومنانه، ۲۵بسته معیشتی هر بسته به ارزش ۲۵۰ هزار تومان را بین نیازمندان محل توزیع کرد.

پایان پیام/84

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس