5 نکته بسیار خواندنی درباره روانشناسی رنگ نارنجی


در روانشناسی رنگ نارنجی نشانگر شور و حرارت، شیفتگی، شادی، خلاقیت، عزم، جذابیت، موفقیت، شجاعت، و انگیزه است و می تواند نمادی از شوق و شور در کنار... نوشته 5 نکته بسیار خواندنی درباره روانشناسی رنگ نارنجی اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

در روانشناسی رنگ نارنجی نشانگر شور و حرارت، شیفتگی، شادی، خلاقیت، عزم، جذابیت، موفقیت، شجاعت، و انگیزه است و می تواند نمادی از شوق و شور در کنار آرامش روحی باشد بنابراین استفاده از این رنگ در دکوراسیون، لباس و رنگ لوازم شخصی و کاری میتواند اهرم شوق انگیزی برای ادامه زندگی شما باشد.

5 نکته بسیار خواندنی درباره روانشناسی رنگ نارنجی

5 نکته بسیار خواندنی درباره روانشناسی رنگ نارنجی

۱. شخصیت شناسی رنگ نارنجی

5 نکته بسیار خواندنی درباره روانشناسی رنگ نارنجی5 نکته بسیار خواندنی درباره روانشناسی رنگ نارنجی

نارنجی رنگ بسیار جالبی است و انرژی قرمز و شادی زرد را با هم ترکیب می‌کند. با شادمانی، آفتاب و مناطق استوایی مرتبط است. از نظر شخصیت شناسی نشانگر شور و حرارت، شیفتگی، شادی، خلاقیت، عزم، جذابیت، موفقیت، شجاعت، و انگیزه است.

آدم‌های با رنگ شخصیتی نارنجی یک شخصیت کودکانه و بازیگوش دارند. آن‌ها از یک انرژی بسیار بالا برخوردارند و از سبک زندگی فعال لذت می‌برند و در حال جست و خیز و آزاد کردن انرژی‌شان هستند.

آنان ذاتا بخشندگان خوبی هستند و قبل از اینکه نگران خودشان باشند از دیگران مراقبت می‌کنند. اگر شما به لباس احتیاج داشته باشید به راحتی پیراهن خودشان را درمی‌آورند و به شما می‌بخشند. آنان روح گرم و پذیرنده‌ای دارند و همانقدر که سخنران خوبی هستند شنونده‌ی خوبی نیز هستند. آدم‌های با این شخصیت از این که کانون توجه قرار بگیرند لذت می‌برند و خودشان را به مرکز توجه نزدیک می‌کنند.

۲. تاثیرات رنگ نارنجی بر چاکراها

نارنجی رنگ اصلی چاکرای خاجی، و نشان‌دهنده‌ی روابط، خلاقیت، پول و تمایلات جنسی است. این‌ها دقیقا با خصوصیات متولدین برج حوت، سرطان و عقرب هم‌خوانی دارد. کسانی که به دنبال نارنجی یا عاشق این رنگ هستند به‌طور طبیعی خلاق هستند و تمایل دارند یک زندگی جنسی سالم ایجاد کنند. آنها از ماجراجویی و اطلاعات جدید لذت می‌برند و سعی می‌کنند واقع‌گرا باشند.

مطلب مرتبط: ۴ رنگ مناسب برای دفتر کار که بهره‌وری را افزایش می‌دهند

۳. نارنجی در رنگ درمانی

نارنجی رنگ گرم، وسوسه انگیز و شادی بخش است. این رنگ احساس خوش مشربی، ارتباطی لذت بخش و شادی و خوشبختی را القا می‌کند. این رنگ حضور قوی احساسی دارد و رفتار برون گرا و شادی را ایجاد می‌کند. از آنجا که رنگ نارنجی قرمز را هم در بر می‌گیرد، ممکن است در استفاده از آن زیاده روی شود و در چنین شرایطی احساس خستگی، ناراحتی و سرخوردگی به آدم دست می‌دهد.

۴. رنگ نارنجی در کسب و کار

نارنجی رنگ ماجراجویی و شور و اشتیاق در هر کسب و کاری است. همچنین نشان دهنده خوشبینی و شاد بودن هم است.

5 نکته بسیار خواندنی درباره روانشناسی رنگ نارنجی

5 نکته بسیار خواندنی درباره روانشناسی رنگ نارنجی

۵. نارنجی در دکوراسیون منزل

فضای خانه‌تان را با تن‌های عمیق در طول زمستان گرم کنید

5 نکته بسیار خواندنی درباره روانشناسی رنگ نارنجی

5 نکته بسیار خواندنی درباره روانشناسی رنگ نارنجی

با استفاده از رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد در طراحی داخلی و دکورتان، می‌توانید کاری کنید که فضای خانه مطبوع‌تر از بیرون و گرم‌تر در داخل به نظر برسد – به خصوص در زمستان. اگر شما در فصل زمستان قصد فروش خانه‌تان را دارید و در حال برنامه‌ریزی برای رنگ کردن خانه هستید، این موضوع را در ذهن داشته باشید.

رنگ نارنجی برای اتاق خواب

5 نکته بسیار خواندنی درباره روانشناسی رنگ نارنجی

5 نکته بسیار خواندنی درباره روانشناسی رنگ نارنجی

در دکوراسیون مدرن، رنگ‌های روشن مانند سبز روشن، نارنجی، زرد روشن برای ایجاد سایه‌رنگ‌های پویا و مدرن، اولویت دارند. برای اتاق خواب های کلاسیک عموما رنگ نارنجی مطلوب نیست اما در دکوراسیون مدرن نارنجی رنگی بسیار برجسته و جسورانه است و خیلی ها در اتاق خواب از آن استفاده میکنند.

خانه‌های مدرن اغلب سایه رنگ‌های نارنجی را انتخاب می‌کنند تا سرزندگی و طراوت اتاق خواب را افزایش دهند. این رنگ نشان‌دهنده‌ی شور و شوق و احساسات فراوان است. نارنجی تیره می‌تواند با زرد روشن ترکیب شود، و به این ترتیب به اتاق خواب شما یک ظاهر منحصر به فرد بدهد.

مطلب مرتبط: انتخاب بهترین رنگ برای خانه: ۶ ترکیب رنگ که همیشه عالی هستند

نارنجی برای اتاق بیمار

بسیاری از متخصصان رنگ شناسی معتقد هستند که برای اتاق بیمار یا کودکی که مبتلا به آسم است، به رنگ نارنجی اعتماد کنید. رنگ نارنجی، معمولا با بهبود عملکرد ریه و همچنین افزایش انرژی همراه است. و همچنین برای خوب تمرین کردن در اتاق ورزش نیز رنگ پرتقالی روشن می‌تواند به کسانی که دوره‌ی نقاهت را سپری می‌کنند یا با مشکلات ریوی دست به گریبان هستند، بسیار مفید باشد.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – پریسا جعفری

منبع: energyandvibration

۵ نکته بسیار خواندنی درباره روانشناسی رنگ نارنجی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه