واتساپ و 8 روش برای هک نشدن آن


واتساپ و 8 روش برای هک نشدن آن

رکنا: کارشناسان امنیت سایبری به کاربران اپلیکیشن پیام رسان واتساپ توصیه کرده اند که به منظور حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از نفوذ هکرها باید برخی مسائل امنیتی را بیش از پیش رعایت کنند.

به گزارش رکنا، واتساپ که از بزرگ ترین و محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسان در جهان به شمار می رود برای نخستین بار در اوت ۲۰۰۹ میلادی بود که برای گوشی های هوشمند آغاز به کار کرد و از همان زمان به بعد توانست نظر و رضایت خیل عظیمی از کاربران را به سمت خود جلب کند و بدین ترتیب تبدیل به پرطرفدارترین پلتفرم پیام رسان جهان شود و سهم قابل توجهی از ارسال پیام متنی و سایر محتواهای تصویری و ویدئویی را به خود اختصاص دهد.

واتساپ از قابلیت رمزنگاری پیشرفته نقطه به نقطه (Encryption End- to End) پشتیبانی می کند و از پروتکل های متعددی به منظور حفاظت از حریم خصوصی کاربران و امنیت سایبری آنها برخوردار است.

اما تاکنون اخبار متعددی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می دهد هکرها و مجرمان سایبری بی شماری در تلاش اند تا با فریب دادن کاربران واتساپ و حملات فیشینگ تمامی پروتکل های امنیتی را دور زده و به اطلاعات خصوصی و مالی آن ها نفوذ و دسترسی پیدا کنند.

حالا کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری در گزارشی که در وب سایت gadgetsnow آمده است، به کاربران واتساپ توصیه کرده اند که به منظور حفاظت از حریم شخصی و جلوگیری از نفوذ هکرها و افراد غریبه و ناشناس به اطلاعات خود، توصیه های امنیتی زیر را رعایت کنند:

۱. به هیچ عنوان بر روی لینک های ناشناس ارسال شده در واتساپ کلیک نکنید.

۲. اطلاعات مربوط به حساب بانکی و کارت های اعتباری خود نظیر رمز عبور را برای هیچ کس در واتساپ ارسال نکنید.

۳. در صورت گم شدن گوشی بلافاصله از طریق یک گوشی یا لپ تاپ، اکانت واتساپ خود را غیرفعال (deactive) کنید.

۴. قبل از فروش و واگذاری دستگاه گوشی خود به دیگران اپلیکیشن واتساپ را حذف کرده و گوشی را به حالت کارخانه (factory reset) بازگردانید.

۵. به پیام های جعلی ارسال شده از سوی شرکت واتساپ در خصوص بهره مندی از اشتراک رایگان و سایر خدمات آن به هیچ عنوان جواب ندهید.

۶. به پیام های ارسال شده از سوی شماره های ناشناس در واتساپ پاسخ ندهید.

۷. دانلودهای واتساپ را از حالت اتوماتیک و خودکار درمی آورید تا بدین ترتیب ‌از دانلود فایل های آلوده و مخرب بدون اطلاع خود جلوگیری به عمل بیاورید.

۸. به هنگام اتصال به شبکه های وای فای در اماکن عمومی از استفاده و باز کردن اپلیکیشن واتساپ خودداری کنید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی