توزیع سه هزار بسته معیشتی میان نیازمندان شاهرود در رزمایش مواسات


توزیع سه هزار بسته معیشتی میان نیازمندان شاهرود در رزمایش مواسات

امام جمعه شهرستان شاهرود استان سمنان گفت: توزیع 3020 بسته معیشتی به همراه تهیه و توزیع 2215 سبد کالا ا زمهمترین فعالیت های ستاد مردمی رزمایش مواسات در شهرستان شاهرود است.


حجت‌الاسلام عباس امینی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در این شهرستان در زمینه رزمایش مواسات، ‌همدلی و کمک مومنانه در گفت و گو با خبرگزاری شبستان، اظهارداشت: مسئولیت ستاد مردمی در این رزمایش برعهده ما قرار گرفت که ابتدا شناسایی گروه‌های جهادی و احصاء نیازها و پشتیبانی از آن‌ها در دستور کار قرار گرفت که برای این گروه‌ها در زمان مبارزه با کرونا تهیه مواد اولیه جهت تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و تامین محل برای اجرای برنامه‌ها را اجرایی کردیم.
امام جمعه شهرستان شاهرود استان سمنان با اشاره به کمیته‌های تشکیل شده ذیل این ستاد مردمی افزود: کمیته پشتیبانی، فرهنگی و اطلاع رسانی و محله‌ای از هفتم اسفندماه تشکیل شد و مرتب جلساتی را برای پیشبرد برنامه‌های برگزار کردیم.


امینی با بیان اینکه در حوزه مبارزه با کرونا 3 میلیارد و 269 میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی هزینه شد، تصریح کرد: از این مبلغ برای تولید ماسک، ضدعفونی و گندزدایی سطوح عمومی، دستکش و مواد ضدعفونی کننده استفاده شد که در مجموع یک میلیارد و 819 میلیون ریال در این حوزه هزینه شد.


امام جمعه شاهرود با اشاره به تهیه و توزیع 2215 سبد کالا در این شهرستان گفت: این سبدهای کالا شامل برنج، قند، روغن، چای است که در مجموع ارزش ریالی این سبدها یک میلیارد و 329 میلیون ریال برآورد شده است. همچنین در حوزه فرهنگی نیز تولیداتی با هدف فرهنگ سازی و افزایش بعد معنوی مردم صورت گرفت که در این حوزه نیز 104 میلیون ریال هزینه شد.


وی گفت: 283 هزار و 470 ماسک توسط گروه‌های مردمی زیر نظر امام جمعه تهیه و در سطح شهرستان میان نیازمندان و بیمارستان‌ها و آسایشگاه های سالمندان توزیع شد.
امینی با اشاره به اینکه برای شناسایی نیازمندان با کمک قرارگاه‌های محله‌ای اقدام کردیم، تصریح کرد: این قرارگاه‌ها با حضور مسئول پایگاه بسیج، امداد محلات، خادمیاران رضوی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، خیرین محله به شناسایی نیازمندان با اولویت اقشار آسیب پذیر کرونا اقدام کردند و سپس به جمع آوری کمک‌های مردمی پرداختند.


امام جمعه شهرستان شاهرود گفت: تلاش شد تا نیازمندان شناسای شده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی نباشند و با اولویت افراد آسیب‌دیده از کرونا باشند که به این منظور شامل مشاغلی همچون رستوران‌ها، گردشگری، شیرینی فروشی، آرایشگاه زنانه و مردانه، روحانیون، مداحان و ... در این شهرستان بودند که در این زمینه 500 خانواده شناسایی شدند البته معتقدیم باز هم دقیق نیست زیرا همچنان افراد جدید نیازمندی به ستاد نماز جمعه مراجعه می‌کنند که بعد از تحقیقات مشخص می‌شود مستحق دریافت کمک هستند.


وی ادامه داد: از سوی ستاد مردمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آستان قدس رضوی، ستاد فرمان امام خمینی(ره) در مجموع یک مرحله کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند صورت گرفته و در مرحله دوم که از نیمه شعبان آغاز شده است، تاکنون 3020 بسته معیشتی، 1500 مرغ، 1000 جعبه شیرینی به مناسبت میلاد امام حسن که از شیرینی فروشی‌های آسیب دیده از کرونا تهیه شده بود، توزیع شده است.
امینی گفت: در شب‌های قدر برای برگزاری هرچه بهتر مراسم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی 42 هزار و 500 ماسک و دستکش در 80 مسجد در سطح شهر توزیع شد و از روز بازگشایی مدارس نیز 15 هزار ماسک و دستکش میان مدارس توزیع شد تا دانش‌آموزان استفاده کنند.


امام جمعه شهرستان شاهرود گفت: در 500 بسته معیشتی، اقلام فرهنگی شامل کتابچه‌هایی درباره امام علی(ع)، امام حسن(ع)، شهید قاسم سلیمانی، بیانیه گام دوم انقلاب و ... به ارزش 11 میلیون و 500 هزار تومان قرار گرفت.
وی افزود: از 15 ماه رمضان نیز توزیع غذای گرم به تعداد 700 پرس در حال طبخ است که در مجموع 15 هزار پرس غذای گرم در طول این ماه تهیه و توزیع خواهد شد که به نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد خمینی(ره) اختصاص پیدا می‌کند و در این حوزه 56 میلیون تومان هزینه خواهد شد.


امینی با بیان اینکه در مرحله سوم این رزمایش از 20 رمضان برای آزادی زندانیان برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: هرساله طرح گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد برگزار می‌شد که امسال باتوجه به شیوع کرونا این کار صورت نمی‌گیرد، لذا در قالب رزمایش همدلی و با کمک مردم در این عرصه وارد خواهیم شد که تاکنون 5 میلیون تومان جمع‌آوری شده است و به وسیله آن 6 نفر آزاد شده‌اند و پیش‌بینی داریم 300 میلیون تومان با کمک مردم و خیرین در این حوزه کمک رسانی شود.
امام جمعه شهرستان شاهرود در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون اقداماتی خوبی در این شهرستان در حوزه رزمایش همدلی صورت گرفته و خوشحالیم که این قرارگاه مزین به نام مکتب شهید سلیمانی است.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان