بستری 244 بیمار جدید کرونا در تهران/ فوت اولین مادر باردار مبتلا به کرونا در شهرستان ایرانشهر


بستری 244 بیمار جدید کرونا در تهران/ فوت اولین مادر باردار مبتلا به کرونا در شهرستان ایرانشهر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از فوت یک مادر باردار در حوزه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر خبر داد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به بستری ۲۴۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در تهران به نکاتی برای حضور کارمندان در ادارات اشاره کرد.

به گزارش تسنیم، دکتر علیرضا زالی در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره آخرین آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا در تهران، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، در بخش‌های عادی ۱۸۳ مورد و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه ۶۱ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان تهران بستری شدند.

وی افزود: ۲۹۲ بیمار نیز در طی ۲۴ ساعت گذشته از مجموع بیمارستان‌های استان تهران ترخیص شدند.

وی ادامه داد: مجموع مراجعین به بخش‌های بهداشتی و درمانی در طول ۲۴ ساعت گذشته با کاهش ۱۳.۵ درصدی همراه بوده است؛ البته در روزهای آخر هفته به دلیل کاهش مراجعه شهروندان به واحدهای مراقبت بهداشتی با یک آمار کاهشی روبه‌رو می‌شویم.

زالی با اشاره به بازگشایی اداره‌ها از فردا، تصریح کرد: افرادی که در طول دو هفته اخیر برایشان تشخیص کووید۱۹ داده شده است حتماً باید بر اساس نظر پزشک معالج از حضور در اداره‌ اجتناب کنند و تا زمانی که برگه تعیین قطعی برای حضور در مراکز اداری به آن‌ها داده نشده است باید از حضور در ادارات ممانعت به عمل بیاورند.

وی افزود: افرادی که در دو هفته اخیر با افراد کرونامثبت در تماس بوده‌اند به دلیل شانس بالای انتقال باید از حضور در محل‌های اداری اجتناب کنند؛ افرادی که علائم بالینی اعم از تب، سرفه، تنگی نفس، دردهای عضلانی و دردهای ستون فقرات، سردردهای شدید، علائم گوارشی به‌خصوص اسهال‌های آبکی، احساس خستگی و ضعف دارند قبل از حضور در ادارات با پزشک معتمد ادارات یا پزشک معالج خود تماس بگیرند و در صورتی که تشخیص قطعی بر عدم ابتلا یا مظنون نبودن کرونا باشد در محیط کاری حضور پیدا کنند.

فرمانده ستاد مدیریت کرونا در کلان‌شهر تهران خاطرنشان کرد: از آن‌جا که محیط‌های اداری مسقف هستند و امکان فاصله‌گذاری اجتماعی با مشکلاتی روبه‌روست در صورت امکان، تهویه هوا صورت بگیرد و پنجره‌ها باز باشد و اگر از کولر استفاده می‌شود حتماً از منافذی استفاده شود که باد کولر در چرخش قرار بگیرد‌ و تهویه باد کولر صورت بگیرد. کارمندان از حضور در محل‌هایی مانند رستوران و نمازخانه‌‌ها که شانس ابتلا را افزایش می‌دهند اجتناب کنند و توصیه ما این است که آبدارخانه‌ها فعال نباشند و تا حد امکان از پذیرایی در ادارات ممانعت به عمل آید.

فوت اولین مادر باردار مبتلا به کرونا در شهرستان ایرانشهر

بستری 244 بیمار جدید کرونا در تهران/ فوت اولین مادر باردار مبتلا به کرونا در شهرستان ایرانشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از فوت یک مادر باردار در حوزه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر خبر داد و گفت: اولین مادر باردار مبتلا به ویروس کرونادر بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) ایرانشهر جان خود را از دست داد.

امینی فرد افرود: این مادر باردار ساکن یکی از روستاهای شهرستان دلگان به اسم روستای آذراباد بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان بوده است که درتاریخ ۲۷ اردبیهشت ماه جهت عمل زایمان به بیمارستان ایران مراجعه و نوزاد خود را سالم بدنیا آورد.

وی ادامه داد: سه روز بعد از زایمان با علایم تب و تنگی نفس به بیمارستان ایران مراجعه نموده و پس از انجام تست کرونا مشخص شده است که این مادر به ویروس کرونا مبتلا شده است.

وی عنوان کرد: این بیمار جهت ادامه درمان در بخش کرونایی بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) بستری بوده است که متاسفانه در مبارزه با این ویروس کرونا بدن این مادر مقاوم نبوده و این بیمارمتاسفانه ۹ خردادماه جان خود را از دست داد.

همچنین دکتر اردشیر رحیمی رئیس شبکه بهداشت دلگان از اقدامات پیشگیرانه جهت کنترل این بیماری در بین خانواده این مادر باردار خبر داد و گفت: یک تیم بهداشتی جهت تشییع جنازه این بیمار و همچنین جهت گندزدایی و ضدعفونی و گرفتن آزمایش های کرونا به روستای آذر آباد دلگان اعزام شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا