آزمایش پی اس ای، همچنان موثر در تشخیص سرطان پروستات


آزمایش پی اس ای، همچنان موثر در تشخیص سرطان پروستات

آزمایش پی اس ای، همچنان مهم‌ترین تست تشخیص سرطان پروستات در انسان است.

آزمایش پی اس ای، همچنان موثر در تشخیص سرطان پروستاتبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از پایگاه اینترنتی یورک الرت، محققان علوم پزشکی در موسسه کیفیت و تاثیر مراقبت‌های سلامت در آلمان اعلام کردند برخی مردان از تشخیص زودهنگام سرطان پروستات، نفع بزرگی می‌برند.

دکتر یورگن ویندلر و همکارانش می‌گویند: در برخی موارد، مثبت بودن آزمایش پی اس ای، ممکن است مردان را به سوی درمان زیاده از حد، و اقداماتی بکشاند که در نهایت، مشکلاتی همچون ناتوانی جنسی برای آنان در پی دارد.

به گزارش این پایگاه، سرطان پروستات، شایع‌ترین سرطان در مردان در آلمان و در جهان است و سالانه بیش از ۲۳ درصد به این بیماران در آلمان افزوده می‌شود و نزدیک به ۱۴ هزار مورد مرگ ناشی از این سرطان در آلمان گزارش می‌شود.

هدف از غربال گری و بیماریابی، تشخیص بهنگام سرطان پروستات در کسانی است که در خطر قرار دارند و بهتر است سرطان احتمالی آنها، در مراحل اولیه، شناسایی شود و تحت درمان قرار گیرند.

همچنین محققان آلمانی با بررسی ۱۱ کارآزمایی پیشین که بر روی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در سراسر جهان انجام گرفته بود‏، دریافتند با وجود مشکلاتی که تشخیص‌های نابجا و درمان‌های زودهنگام برای فرد ایجاد می‌کند، تست PSA همچنان مهم‌ترین تست تشخیص سرطان پروستات مردان است و می‌توان همچنان آن را توصیه کرد.

بر اساس این مطالعه می‌توان گفت با وجود مشکلاتی که غربالگری سرطان پروستات برای مردان در پی دارد، فواید این تست همچنان بر مضرات آن می‌چربد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!