سه میلیارد ریال تخلف اصناف سمنان در ماه رمضان کشف شد


سه میلیارد ریال تخلف اصناف سمنان در ماه رمضان کشف شد

سمنان- ایرنا- معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بیش از 400 پرونده تخلف صنفی در طرح نظارتی ماه مبارک رمضان به ارزش سه میلیارد ریال کشف شد.

مهدی یحیایی روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای مواد غذایی به ویژه اقلام لبنی ، پروتئینی ، برنج ، روغن ، قند و شکر ، خرما و میوه ، طرح نظارت و بازرسی بازار ویژه ماه مبارک اجرا شد که به انجام پنج هزار و ۴۵۰ فقره بازرسی منجر شد.

وی افزود: در بازرسی های بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت و اتاق های اصناف شهرستانها از واحدهای صنفی استان نظارت بر گروه های کالایی پرمصرف به صورت مستمر و روزانه، ۵۰۶ مورد تخلف صنفی ثبت و ۴۰۵ پرونده تخلف تشکیل شد.

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: این تخلفات شامل گرانفروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت و نصب نکردن نرخنامه و فقدان ارائه فاکتور، به ارزش سه میلیارد ریال کشف و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی اضافه کرد: در این مدت ۱۹۰ مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شد که توسط بازرسان و کارشناسان این اداره رسیدگی و بررسی شد.

شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان