مسلمانان با کد سلامت در مساجد برونئی به نماز ایستادند


مسلمانان با کد سلامت در مساجد برونئی به نماز ایستادند

درهای مساجد برونئی پس از دو ماه تعطیلی برای برگزاری نماز جمعه به روی مسلمانان این کشور باز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « borneobulletin»،درهای مساجد برونئی پس از دو ماه تعطیلی برای برگزاری نماز جمعه به روی مسلمانان این کشور باز شد.

این در حالی است که حضور مسلمانان با صدور برخی دستورالعمل ها از سوی وزارت بهداشت این کشور همراه شده است.

نمازگزاران با ماسک در مساجد حضور پیدا کردند و با کدهای مربوط به سلامت که نشان دهنده کنترل دمای بدن آنها بود در صف های نماز ایستادند.

اعضای نیروهای مسلح پادشاهی برونئی و همچنین پلیس این کشور همراه با داوطلبان و اعضای کمیته تکمیر مساجد هم برای تسهیل ورود نمازگزاران به مساجد آماده به خدمت بودند.

در داخل مساجد نمازگزاران سجاده های خود را به فاصله یک متر از هم پهن کردند تا با رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی نماز خود را اقامه کنند.

یکی از نمازگزاران گفت: با تمهیداتی که در مساجد به کار گرفته شده است احساس بسیار بهتری نسبت به زمانی داریم که برای خرید به بازار یا سوپرمارکت ها می رویم.در اینجا فاصله گذاری اجتماعی کاملا رعایت شده است و ما کاملا احساس آرامش داریم.

اعضای کمیته تکمیر مسجد «رشیده سعادت البلخیه» در روز جمعه پذیرای صدها نفر برای ادای نماز جمعه بودند در حالی که همه استانداردهای بهداشتی را نیز رعایت کردند.

این اولین نماز جمعه در مساجد برونئی از زمان تعطیلی مساجد در روز 17 مارس بود.

متولیان مساجد از نمازگزاران درخواست کردند تا برای به حداقل رساندن خطر به راه افتادن موج جدید شیوع ویروس کرونا دستورالعمل های وزارت بهداشت را کاملا رعایت کنند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها