هشدار درباره بروز جنگ مذهبی در فلسطین


هشدار درباره بروز جنگ مذهبی در فلسطین

مفتی قدس و سرزمین فلسطین درباره بروز جنگ مذهبی در نتیجه تجاوزهای پی در پی رژیم صهیونیستی به مقدسات مسلمانان به ویژه مسجدالاقصی و حرم ابراهیمی هشدار داد.

هشدار درباره بروز جنگ مذهبی در فلسطین

به گزارش ایکنا به نقل از «عربی 21»، شیخ «محمد حسین»، مفتی قدس و سرزمین فلسطین، در بیانیه‌ای تأکید کرد: ادامه تجاوزهای رژیم صهیونیستی تنش‌های منطقه را بیشتر خواهد کرد و موجب جنگ مذهبی قریب‌الوقوع خواهد شد.

وی ضمن محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی در ممنوعیت پخش اذان از حرم ابراهیمی و جلوگیری از اقامه نماز در این مکان مقدس به بهانه‌های واهی، تصریح کرد: این اقدامات به معنای محروم کردن مسلمانان از برگزاری مراسم دینی و مذهبی خود در مساجد است.

شیخ محمد حسین بازداشت شیخ «عکرمه صبری»‌، رئیس هیئت عالی اسلامی فلسطین، را نیز محکوم کرد و گفت: رژیم صهیونیستی به شکل بی‌سابقه‌ای شخصیت‌های مهم بیت‌المقدس را هدف قرار داده و این اقدام در راستای سیاست خاموش کردن صدای آنها و وارد کردن فشار بر اهالی بیت‌المقدس است.

یادآور می‌شود، اداره اطلاعات اسرائیل جمعه، 9 خرداد، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی، را از در منزلش در قدس اشغالی دستگیر کرد. در همین راستا، اتحادیه علمای مسلمان در بیانیه‌ای دستگیری خطیب مسجدالاقصی را محکوم کرد و آن را نقض آشکار اصول حقوق بشر و مداخله مستقیم در مقدسات مسلمانان دانست.

همچنین نظامیان صهیونیست دیروز با حمله به صدها نمازگزار فلسطینی اجازه ندادند که آنان در حرم ابراهیمی در شهر الخلیل نماز صبح را اقامه کنند.
صهیونیست‌ها همچنین از پخش اذان از مناره‌های مسجد ابراهیمی جلوگیری کردند. این درحالی است که این مکان مقدس پس از 3 ماه که به دلیل مقابله با کرونا بسته بود، به تازگی برای اقامه نماز بازگشایی شده است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن