شهرداری تهران برای نابسامانی اجرای طرح ترافیک و انتقال زباله سوز به قم تذکر گرفت


شهرداری تهران برای نابسامانی اجرای طرح ترافیک و انتقال زباله سوز به قم تذکر گرفت

تهران- ایرنا- عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نابسامانی در اجرای طرح ترافیک و واگذاری دستگاه زباله سوز به قم، به شهرداری تهران تذکر داد.

به گزارش ایرنا «زهرا نژاد بهرام» روز یکشنبه در دویست و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت:تکلیف شهروندان در استفاده طرح ترافیک هنوز مشخص نیست؛ شهردار تهران باید در خصوص آشفتگی ترافیکی پایتخت پاسخگو باشد.

وی افزود: از روز شنبه بسیاری از شهروندان اطلاعی از اجرا نشدن طرح ترافیک نداشتند.

وی همچنین در خصوص فرستادن دستگاه زباله سوز به قم گفت: آخرین اخبار دریافتی در خصوص دستگاه زباله‌سوز اهدایی دولت چین به کلانشهر تهران حاکی از آنست که با پیشنهاد و پیگیری جدی شهردار قم، این دستگاه زباله‌سوز به شهر قم اختصاص یافت.

عضو شورای تهران افزود: این در حالی است که بر اساس آمارهای ارائه شده از زمان شیوع ویروس کرونا میزان جمع آوری پسماندهای خطرناک بیمارستانی تهران به عنوان پایتخت کشور در طول روز به ۱۱۰ تن افزایش پیدا کرده است و شرایط موجود این امکان را برای بیمارستان‌ها فراهم نمی‌کند که بخواهند با استفاده از دستگاه‌های اتوکلاو پسماندهای بیمارستانی خود را بی خطر کنند.

وی گفت: در همین ارتباط سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز با توجه به افزایش ۴۰ هزار تنی زباله‌های بیمارستانی از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا (از ۷۰ هزار تن به ۱۱۰ هزار تن) تنها راه برای حل مشکل پسماند تولیدی بیمارستان‌ها را دفن بدون تفکیک آن‌ها دانسته است.

عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه این دستگاه هدیه شهردار پکن در پاسخ به کمک های انسان دوستانه مدیریت شهری پایتخت است، عنوان کرد: لازم به ذکر است که حجم زباله های بیمارستانی و پسماندهای عفونی کلانشهر تهران در قیاس با شهر قم بیش از ۲۰ برابر است و کارکرد این دستگاه در پایتخت به مراتب موثرتر از شهر قم میتوانست باشد.

نژاد بهرام افزود: سکوت و نقش منفعل شهردار تهران در خصوص پیگیری دستگاه زباله سوز چینی، محل پرسش و انتقاد جدی است.

وی تأکید کرد: این در حالی است که با توجه به آمار بالا و وضعیت قرمز کرونا در پایتخت حداقل انتظار شهروندان از شهردار تهران پیگیری جدی و شفافیت در خصوص چرایی انتقال این دستگاه به شهر قم است.

وی به شهردار تهران تذکر داد تا جزییات آخرین اقدامات و پیگیری هایی که برای دریافت دستگاه زباله سوز انجام داده اند را به اعضای شورای شهر و شهروندان کلانشهر تهران گزارش دهد.

دستگاه زباله سوز چینی چندی پیش به تهران اهدا شد اما با پیگیری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و شهرداری قم، بارنامه این دستگاه زباله سوز چینی به نام شهر قم صادر و زباله سوز به قم رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید