پروژه‌های غیرفعال استان کرمان تعیین تکلیف شوند


پروژه‌های غیرفعال استان کرمان تعیین تکلیف شوند

استاندار کرمان با بیان اینکه دستگاه‌ها موظف هستند دلایل عقب‌ماندگی پروژه‌های سال گذشته به‌ویژه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان را گزارش دهند، گفت: پروژه‌های غیرفعال استان باید تعیین تکلیف شوند.

پروژه‌های غیرفعال استان کرمان تعیین تکلیف شوند

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد فدایی، استاندار امروز یکشنبه، 11 خردادماه در دومین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اینکه 89 درصد اهداف ستاد اقتصاد مقاومتی استان با 30 درصد منابع محقق شده است، گفت: معین‌های اقتصادی استان که فعال نبوده و عملکرد خوبی نداشتند تفاهم‌نامه همکاری با آن‌ها لغو می‌شود و جایگزین برای آن‌ها انتخاب شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها موظف هستند دلایل عقب‌ماندگی پروژه‌های سال گذشته به‌ویژه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان را گزارش دهند، افزود: پروژه‌های غیرفعال استان کرمان باید تعیین تکلیف شود.

استاندار کرمان با اشاره به گزارشی که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان از عمکرد سال گذشته در ارتباط با پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ارائه کرد، بیان کرد: 267 پروژه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته داشتیم که به‌طور متوسط 76 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند در حالی که هدفگذاری ما 85 درصد بوده که 89 درصد این هدفگذاری در سال گذشته محقق شده که نسبتاً خوب است.

وی با بیان اینکه مقرر بود 9 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود که 7 هزار و 100 فرصت شغلی ایجاد شده است، تصریح کرد: از 18 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری که باید در این پروژه‌ها انجام می‌شد 5 هزار و 500 میلیارد تومان یعنی 30 درصد آن محقق شده است.

فدایی با ابراز اینکه از 267 پروژه اقتصاد مقاومتی سال گذشته در استان 75 پروژه به‌طور کامل به اتمام و به بهره‌برداری رسیده است، گفت: 179 پروژه اهدافشان به‌طور کامل محقق شده و 77 پروژه به اهداف خودشان نرسیدند که به پروژه‌های امسال منتقل می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه 11 پروژه تعطیل اقتصاد مقاومتی در استان کرمان باید تعیین تکلیف شوند، اظهار کرد: پروژه‌های تعطیل و عقب‌مانده اقتصاد مقاومتی استان کرمان حداکثر تا بیستم خردادماه فرصت دارند دلایل عقب‌ماندگی خود را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به‌صورت کتبی ارسال کنند تا تعیین تکلیف شوند.

استاندار کرمان در ارتباط با عملکرد معین‌های اقتصادی در استان، گفت: معین‌های اقتصادی استان 397 پروژه با اعتبار 90 هزار میلیارد تومان برای سال‌های 97، 98 و 99 اعلام کردند که پروژه‌های توسعه‌ای خودشان هم جزو این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 217 پروژه تاکنون با سرمایه‌گذاری 281 میلیارد تومان و اشتغال 4 هزار و 715 نفر تحقق پیدا کرده است، افزود: این پروژه‌ها پروژه‌هایی هستند که جنبه معین اقتصادی و توسعه‌ای داشته و ربطی به پروژه‌های سرمایه‌گذاری خودشان ندارد.

فدایی بیان کرد: معین‌های اقتصادی که فعال نبودند ظرف دو ماه آینده باید گزارش عملکرد خود را ارائه کرده تا برای ادامه فعالیت آن‌ها و تفاهم‌نامه با آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان تا 19 خردادماه جاری فرصت دارند تا برنامه خود در ارتباط با 9 برنامه اجرایی برای سال جاری را ارائه کنند، اظهار کرد: 28 پروژه نیپا، 24 پروژه جهش تولید و 177 پروژه جدید داریم که در مجموع 219 پروژه داریم که پروژه‌های معین اقتصادی و پروژه‌های برش استانی هم به آن‌ها اضافه می‌شود.

استاندار کرمان تأکید کرد: در نشست‌های آینده ستاد اقتصاد مقاومتی استان باید مشخص شود که هدف و اولویت ما در استان ارتقا و بهبود شاخص‌های اقتصادی استان و یا رفع محرومیت و فقر در استان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی