گزارش رییس جمهور از بیماری کرونا در صدمین روز شیوع آن در ایران


گزارش رییس جمهور از بیماری کرونا در صدمین روز شیوع آن در ایران

رییس جمهور در صدمین روز شیوع بیماری کرونا در کشور اعلام کرد که ایران در زمینه بیماری کرونا در وضعیت شکننده ای قرار ندارد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری عصر یکشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد گفت: ۱۵ خرداد بمناسبت حمایت مردم از راه امام(ره) و شخص ایشان بود و مردم فداکاری بزرگی را انجام دادند و همان فداکاری باعث حفظ انقلاب و حیات امام راحل شد.

وی همچنین به اشاره به فرارسیدن سالروز وفات امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: یاد امام خمینی را گرامی می‌داریم و همچنین آن تصمیم بسیار مهم مجلس خبرگان در روز ۱۴ خرداد را یاد می‌کنیم که در سریعترین زمان ممکن توانست با رهنمودهای آنان تصمیم بگیرد و خلفی صالح را برای امام(ره) تعیین کند و ما کمتر از ۲۴ ساعت ولی فقیه را تعیین کردیم و آن خواب غفلتی که دشمنان فکر می‌کردند بعد از فوت امام(ره) در کشور وحدتی نخواهد بود و مجلس خبرگان قادر به تعیین رهبری نیستند، تعبیر نشد.

رئیس جمهوری افزود: به لطف خدا زیر سایه همین رهبری فرهیخته می‌بینیم که ملت و کشور ما در برابر توطئه های بسیار حفاظت و حراست شده است.

روحانی در ادامه با اشاره به گذشت بیش از صد روز از شیوع کرونا در کشور، اظهار کرد: امروز بعد از گذشت صد روز مقابله و ایستادگی در برابر این ویروس خطرناک به لطف خدا شرایط قابل قبولی را مشاهده می‌کنیم؛ حتی بنظر من شرایط ما شکننده هم نیست. آمار علمی اعم از تعداد بستری ها و تعداد متوفیان و آمار بهبود یافتگان نشان می‌دهد که هم کادر درمانی و هم ملت ما در برابر کرونا اقدامات قابل قبولی انجام داده‌اند. امیدواریم طی هفته ها و ماه های آینده نیز با کمک مردم بتوانیم بخوبی عبور کنیم و هر روز به نقاط اطمینان بخشی دست یابیم.

وی همچنین گفت: امروز شرایط نسبتا مناسبی را پیش رو داریم؛ در ذخایر کالاهای اساسی و تامین ارز برای کالاهای اساسی امروز شرایط بهتری داریم. پیش بینی وزارت کشاورزی تولید ۱۴ میلیون تن گندم است. در بخشهای دیگر کشاورزی وضع ما امسال بهتر است. در بخشهای دیگر هم شاهدیم حرکت خوب اقتصادی هستیم؛ به مردم وعده داده بودیم که از بانک مرکزی استقراض نکنیم و امسال از طریق سهام مورد نظر و فروش اوراق خزانه کشور را اداره کنیم؛ در همین راستا نیز امروز ۱۹ هزار میلیارد تومان اوراق قرضه منتشر شد؛ این بدان معناست که کشور بر اساس وعده هایی که داده شده، اداره خواهد شد.

رئیس جمهوری با اشاره به انجام پروژه های عمرانی و افتتاح منظم پروژه های مختلف در کشور گفت: تا پایان سال حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان در حوزه صنعت و معدن و ۶۵ هزار میلیارد تومان در حوزه راه و شهرسازی افتتاح پروژه خواهیم داشت؛ بر همین اساس نیز مردم باید برای اداره کشور مطمئن باشند.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آزادسازی سهام عدالت گفت: در این روزها راه برای عرضه و فروش سهام عدالت در اختیار مردم باز شده است. همچنین حدود ۱۵ میلیون نفر در حال ورود به بورس هستند که تا کنون شاهد این میزان استقبال نبودیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در دو سه موضوع هیئات وزیران و همه ما باید برای دستیابی به اهداف تلاش کنیم؛ نخستین موضوع دولت الکترونیک است. امروز مردم براحتی می‌توانند از طریق فضای مجازی وام بگیرند، سهام عدالت خود را مدیریت کنند و خریدهای مورد نیازشان را انجام دهند. امسال باید تلاش کنیم که دولت الکترونیک به نقطه مطلوب ما در جامعه برسد. اینکه ما برخی انبارها را کشف می‌کنیم به معنای وجود نقص‌هایی در دولت الکترونیک است.

رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم تقویت شرکت های دانش بنیان و بخش سلامت اظهار کرد: دومین موضوعی که مسئولان باید برای تحقق آن تلاش کنند، عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بورس است؛ این کار باعث ایجاد شفافیت و مردمی شدن اقتصاد می‌شود. این اقدامات می‌تواند شرایط مناسبی را برای کشور ما بوجود بیاورد. ان‌شاءالله با یاری مردم در صحنه و وحدت قوا در این سال سخت و پیچیده از این مسیر عبور خواهیم کرد و در پایان سال بتوانیم کارنامه قابل قبولی به مردم ارائه کنیم.

این خبر تکمیل می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟