فرودگاه خرم‌آباد میزبان جشنواره ورزش‌های هوایی


فرودگاه خرم‌آباد میزبان جشنواره ورزش‌های هوایی

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرفرودگاه خرم‌آباد گفت: جشنواره ورزش‌های هوایی از28 تا 30 مرداد امسال در این مجموعه برگزار می‌شود.

علی کاملی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هدف عمده جشنواره ورزشهای هوایی رونق گردشگری، افزایش اشتغال و جذب سرمایه گذار در بخش صنعت هوانوردی عمومی است.

وی با اشاره به همکاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در برگزاری این رویداد تصریح کرد: ۳۰ اردیبهشت امسال نخستین ناوگان هوانوردی عمومی وارد این فرودگاه و پروازهای آزمایشی عملیاتی آن با موفقیت انجام شد.

کاملی اظهار داشت: شرکت مربوطه این هواپیما بدو ورود به خرم آباد و انجام یک چک پروازی به منظور شناسایی منطقه موافقت اولیه خود برای فعالیت در این فرودگاه را اعلام کرد.

وی ادامه داد: رایزنی های اولیه انجام شده و پس از عقد قرارداد و توافق نامه ها این هواپیما در فرودگاه خرم آباد مستقر خواهد شد و نخستین پایگاه هوانوردی عمومی غرب کشور جهت پایش جنگل ها، منابع طبیعی و دوره های آموزشی در لرستان راه اندازی می شود.

وی گفت: علاوه بر همکاری با منابع طبیعی و آبخیزداری استان، افرادی که برای پر کردن ساعات پروازی باید اجباری پرواز کنند یا آموزش خلبانی دارند می توانند از خدمات این پایگاه بهره مند شوند.

مدیر فرودگاه خرم آباد با بیان اینکه ورزش و تفریح های هوایی از دیگر برنامه های این پایگاه در خرم آباد است ادامه داد: این ناوگان از نوع سنسا C۷۹R و با ظرفیت چهار نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان