فرهنگ سازی امری مهم در صرفه جویی مصرف برق توسط ادارات است


فرهنگ سازی امری مهم در صرفه جویی مصرف برق توسط ادارات است

زاهدان- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ سازی امری مهم در حوزه صرفه جویی مصرف برق ادارات بوده و این موضوع از طریق آموزش و ارائه دستورالعمل اجرایی به هر دستگاه باید انجام شود.

ثریا سید زاده شامگاه یکشنبه در نشست هماهنگی مدیریت مصرف برق ادارت سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تامین برق پایدار برای مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، تابستان امسال باید توجه ویژه‌ای به چگونگی مصرف برق بویژه در ساعت اوج بار داشت.

وی ادامه داد: امسال نیز همچون سال گذشته دستورالعملی در خصوص تغییر ساعت کاری ادارات تهیه و تنظیم شده که بزودی ابلاغ خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: ساعت کاری پیشنهادی ادارات از ساعت ۶ الی ۱۳ در نظر گرفته شده که در صورت ابلاغ تمام دستگاهها ملزم به رعایت آن هستند.

وی تصریح کرد: یکی از شاخص‌های مهم هر دستگاه استفاده بهینه در مصرف انرژی بویژه برق است که در ارزیابی عملکرد هر دستگاه مورد سنجش قرار می‌گیرد.

سیدزاده خاطرنشان کرد: آموزش مستمر و فرهنگ سازی از طریق تولید محتوا تلویزیونی و نصب بنر در حوزه تاثیرات مدیریت مصرف بر میزان کاهش هزینه قبوض، کمک به مراکز حیاتی چون بیمارستان‌ها و عدم خاموشی بسیار مهم است.

وی بیان کرد: باید لیستی جامع از دستگاه‌های حیاتی تهیه و چگونگی مدیریت مصرف برق در این مراکز تبیین شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ابلاغیه هیات وزیران در مورد بهره‌مندی ۲۰ درصدی ادارات از انرژی‌های نو چون پنل‌های خورشیدی این موضوع باید به صورت یک دستورالعمل اجرا شود.

وی ادامه داد: انجام بازرسی از دستگاه‌های اداری در حوزه چگونگی مصرف برق نیز مهم است و باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در این نشست اظهارداشت: تامین برق پایدار یکی از دغدغه‌های همیشگی این شرکت بوده که در فصل تابستان و افزایش میزان مصرف برق به اوج خود می‌رسد.

خلیل عوض زاده ادامه داد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایطی که ایجاد شده تامین برق پایدار بویژه برای مراکز درمانی و بیمارستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: افزایش دما طی هفته‌های جاری، بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس و همزمانی آن با اوج مصرف برق بر میزان نگرانی شرکت توزیع برق در تامین برق پایدار افزوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امسال بیش‌از گذشته به مشارکت و همکاری همگانی در مدیریت مصرف برق بویژه در ساعات اوج مصرف (ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳) نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان به منظور پایداری برق شبکه و جلوگیری از بروز خاموشی ناشی از افزایش مصرف برق در سطح این استان، تدابیر گسترده‌ای را اتخاذ کرده که کاهش ساعت کاری ادارات از جمله این طرح‌هاست.

عوض زاده گفت: طبق سنوات گذشته طرحی برای تغییر ساعت ادارات از ۶ الی ۱۳ ارائه شد که در صورت ابلاغ کمک خوبی در مدیریت مصرف برق در ساعت اوج بار خواهد داشت.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش‌از ۲۸۸ میلیون تومان پاداش به مشترکان خوش مصرف اعطا شد که این امر در سالجاری نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان بیان کرد: الگوی مصرفی مناسبی برای مشترکان در نظر گرفته شده که در صورت رعایت از مزایای خوش مصرفی بهره‌مند خواهند شد و در صورت عدم رعایت متحمل پرداخت هفت درصد افزایش بار و ۱۶ درصد هزینه مشترک پر مصرف می‌شوند.

وی یکی دیگر از مشکلات حوزه شرکت توزیع نیروی برق در سیستان و بلوچستان را مشترکان غیرمجاز دانست و افزود: این تعداد مشترکان که گاها از طیف کم در آمد جامعه نیز نیستند حجم تلفات بسیاری را به شبکه وارد و باعث افت ولتاژ و تخریب اموال عموم می‌شوند.

عوض زاده افزود: نیاز است در این مورد همکاری مناسبی توسط تمام دستگاه‌های مربوطه انجام و دستورالعمل جامعی برای برخورد جدی با این‌گونه انشعابات ارائه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی