گسترش اعتراضهای مردمی به 75 شهر مهم آمریکا


گسترش اعتراضهای مردمی به 75 شهر مهم آمریکا

از استقرار بیش از 5 هزار نیروی گارد ملی آمریکا در پایتخت و 15 ایالت این کشور تا بازداشت بیش از 3 هزار معترض آمریکایی.

گسترش اعتراضهای مردمی به 75 شهر مهم آمریکا به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما‎‎؛ خشونت افسار گسیخته پلیس آمریکا در برخورد با معترضان، گسترش جنبش ضد نژاد پرستی در اکثر ایالت‌های آمریکا، ورود بیش از ۵ هزار نیروی گاردملی به خیابان‌ها و آماده باش ۲ هزار نیروی دیگر، انتشار تصاویری از رد شدن ماشین پلیس از روی معترضان، تهدید ترامپ به فرستادن ارتش به خیابان‌ها برای سرکوب اعتراض‌ها و ابراز نگرانی کاخ سفید از پیوستن ۴۰ میلیون شهروند آسیب دیده از بحران اقتصادی آمریکا به اعتراض‌ها در صدر اخبار تحولات آمریکا قرار دارد.

آلبوم تصویری از سرکوب اعتراضات مردمی در آمریکا

گسترش اعتراضهای مردمی به 75 شهر مهم آمریکا گسترش اعتراضهای مردمی به 75 شهر مهم آمریکا گسترش اعتراضهای مردمی به 75 شهر مهم آمریکا گسترش اعتراضهای مردمی به 75 شهر مهم آمریکا گسترش اعتراضهای مردمی به 75 شهر مهم آمریکا گسترش اعتراضهای مردمی به 75 شهر مهم آمریکا گسترش اعتراضهای مردمی به 75 شهر مهم آمریکا گسترش اعتراضهای مردمی به 75 شهر مهم آمریکا گسترش اعتراضهای مردمی به 75 شهر مهم آمریکا گسترش اعتراضهای مردمی به 75 شهر مهم آمریکا گسترش اعتراضهای مردمی به 75 شهر مهم آمریکا گسترش اعتراضهای مردمی به 75 شهر مهم آمریکا گسترش اعتراضهای مردمی به 75 شهر مهم آمریکا گسترش اعتراضهای مردمی به 75 شهر مهم آمریکا
#carousel99622, #thumbs99622 , #carousel_desc99622 #carousel-wrapper99622 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper299622 .caroufredsel_wrapper img #carousel99622 span #carousel99622 img #thumbs99622 a, #thumbs99622 img #carousel_desc99622 span #carousel99622 span, #carousel99622 a, #thumbs99622 span, #thumbs99622 a #carousel99622 img #thumbs99622 img #carousel99622 span #carousel_desc99622 span #thumbs-wrapper99622 #thumbs99622 a #thumbs99622 a:hover, #thumbs99622 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail99622 .next_thumbnail99622:hover .prev_thumbnail99622 .prev_thumbnail99622:hover .next_thumbnail99622, .prev_thumbnail99622
ادامه تظاهرات معترضان در مقابل کاخ سفید
خبرنگار سی ان ان گفت: پلیس اینجا در پارک لافایت، از گاز اشک آور استفاده کرده بود و ما مجبور شده بودیم ماسک بزنیم، اما اکنون اثرات گاز در حال از بین رفتن است. برای آن هایی که با شرایط واشنگتن دی سی آشنا نیستند می گویم: جایی که من در آن ایستاده ایم نزدیک کاخ سفید است. در این پارک معترضان آتش روشن کرده اند. معترضان می خواهند اعتراضات خود را صلح آمیز برگزار کنند.
دستگیری ۳۴۰ معترض در نیویورک
پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان ان از گسترش اعتراضات در آمریکا در پی کشته شدن جرج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی خبر داد.
بر اساس این گزارش، یک مقام ارشد پلیس نیویورک در گفتگو با سی ان ان گفت: شنبه شب طی برگزاری اعتراضات در شهر نیویورک، بیش از ۳۴۰ تظاهرکننده به دست پلیس دستگیر شدند. این اعتراضات تا صبح روز یکشنبه ادامه یافت.
استفاده پلیس نیویورک از نارنجک دود زا برای متفرق کردن معترضان
گسترش اعتراضات به ۷۵ شهر آمریکا
تلویزیون الجزیره لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اعلام کرد کشته شدن جرج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست نیرو‌های امنیتی این کشور، باعث اعتراضات شدید دستکم در ۷۵ شهر آمریکا شده است.
وال استریت ژورنال: آمریکا شاهد گسترده ترین اعتراضات چند دهه گذشته است
روزنامه وال استریت ژورنال تاکید کرد کشته شدن یک شهروند سیاه پوست باعث وقوع گسترده ترین اعتراضات چند دهه گذشته در آمریکا شده است.
تظاهرات در نیویورک علیه خشونت پلیس و بی عدالتی نژادی
تظاهر کنندگان در نیویورک خواستار پایان خشونت های پلیس آمریکا و بی عدالتی نژادی در این کشور شدند.
کشته شدن پنج نفر در اعتراضات
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد از زمان آغاز اعتراضات در ایالت های مختلف این کشور تاکنون پنج نفر بر اثر خشونت ها کشته شده اند.
آماده باش نیروهای امنیتی آمریکا در ایالت های مختلف
نیروهای امنیتی آمریکا در شهر لس آنجلس به حالت آماده باش در آمده اند.
اعتراضات در فیلادلفیا و حمله پلیس به مردم
صدها نفر در شهر فیلادلفیا (Philadelphia)در ایالت پنسیلوانیای(Pennsylvania)آمریکا ضد نژادپرستی و بیرحمی پلیس این کشور ضد سیاهپوستان و قتل جرج فلوید سیاه پوست آمریکایی تظاهرات کردند.
حاضران در این تظاهرات با سر دادن شعار و آتش زدن سطل های زباله به این وضعیت اعتراض کردند.پلیس آمریکا نیز به معترضان حمله کرد .
ادامه تظاهرات در مینیاپولیس
معترضان آمریکایی با وجود اعلام مقررات منع آمد و شد به خیابان ها آمده اند. در این تظاهرات شهروندان سفید و سیاه پوست آمریکایی در کنار یکدیگر دیده می شوند. معترضان به کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی معترضند که به سبب استفاده پلیس از خشونت در مینیاپولیس جانش را از دست داد.
استفاده پلیس از گاز اشک آور در آتلانتا
حضور گسترده نیروهای پلیس در خیابان های شهرهای مختلف آمریکا مشهود است. شهروندان آمریکایی به کشته شدن جورج فلوید شهروند آمریکایی آفریقایی تبار معترضند که بر اثر خشونت پلیس جان خود را از دست داد. جان باختن این شهروند غیر مسلح آمریکایی در حالی که یک افسر پلیس زانویش را بر روی گردن او گذاشته بود, خشم آمریکایی ها را در سراسر این کشور در پی داشته است. در برخی شهرها این تظاهرات به خشونت کشیده شد و پلیس شماری از معترضان را دستگیر کرده است.
ادامه تظاهرات گسترده در نیویورک
شهروندان سفید و رنگین پوست آمریکایی به کشته شدن جورج فلوید شهروند آمریکایی آفریقایی تبار معترضند. فلوید براثر خشونت بیش از حد پلیس آمریکا در شهر مینیاپولیس جانش را از دست داد. جورج فلوید غیر مسلح بود.
شلیک نیروهای پلیس آمریکا در شهر اوکلند به یک خبرنگار
نیروهای پلیس آمریکا به یک خبرنگار که در حال پوشش ناآرامی های شهر اوکلند در ایالت کالیفرنیا بود,شلیک کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی ای پی تی ان,این خبرنگار بارها و بارها فریاد زد که من یک خبرنگارم اما نیروهای پلیس به فریادهای وی توجهی نکردند واو را هدف قرار دادند.
سرویس مخفی آمریکا جمعه ترامپ را به پناهگاه زیرزمینی کاخ سفید منتقل کرده بود
نیویورک تایمز گزارش داد در پی اعتراضات، سرویس مخفی آمریکا شامگاه جمعه ترامپ را به پناهگاه زیرزمینی در کاخ سفید منتقل کرده بود.

پلیس آمریکا تاکنون بیش از ۲۵۰۰ نفر را طی اعتراضات بازداشت کرده است
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری به نقل از واشنگتن پست گزارش داد پلیس آمریکا تاکنون بیش از ۲۵۰۰ نفر را در جریان اعتراضات به قتل جرج فلوید بازداشت کرده است.

در پی تشدید اعتراضات در واشنگتن‏، گارد ملی به کمک پلیس آمد
ساکنان شهر واشنگتن در تلفن‌های همراه خود هشداری به این مضمون در یافت کردند: شهردار باوزر دستور منع آمد و شد در سراسر منطقه کلمبیا از ساعت ۱۱ شب یکشنبه ۳۱ می‌تا ساعت ۶ صبح روز دوشنبه یکم ژوئن صادر کرد. او همچنین دستور استقرار گارد ملی را برای حمایت از پلیس صادر کرده است. شبکه تلویزیونی فاکس نیوز نیز این خبر را منتشر کرد.
کریس مورفی: ترامپ به طرز غم انگیزی تصمیم گرفت کشور را با بنزین شعله ور کند
سناتور کریس مورفی در حساب توئیتری خود نوشت امروز رئیس جمهور فرصتی داشت تا برای ایجاد آرامش کشور تلاش کند. هرچند ممکن بود چیزی که او گفت کمکی نکند، اما او می توانست سعی کند کلمات التیام بخشی به زبان آورد. او دقیقا برعکس عمل کرد و به طرز غم انگیز و قابل پیش بینی تصمیم گرفت تا کشور را با بنزین بیشتری شعله ور کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون