ثبت 40 اختراع در حوزه سلامت خراسان جنوبی


ثبت 40 اختراع در حوزه سلامت خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: تاکنون 40 اختراع در حوزه سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ثبت شده است.

طوبی کاظمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: مرکز رشد این دانشگاه از سال ۹۲ مصوب شد و اکنون چهار شرکت دانش‌بنیان شامل تهیه کیت‌های تشخیص جنین، آنتی اکسیدان، آنتی آلرژی و تولید قرص زعفران در مرکز مستقر است که هر شرکت یک تیم چهار یا پنج نفر دارد.

وی اظهار داشت: از معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، اختصاص ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار برای مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درخواست داریم، این مرکز برای افراد دارای ایده و تبدیل آن به محصول مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند عنوان کرد: برای تجهیز آزمایشگاه مرکز رشد فناوری سلامت ۴۰۰ میلیون تومان و کلین‌روم تحقیقاتی برای تهیه کیت‌ها نیز ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که برای تامین ۵۰ درصد این مبلغ توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قول مساعد داده شده است.

وی یادآور شد: یکی دیگر از درخواست‌های ما از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد مرکز ساخت برای تولید قرص و محصولات دارویی نیمه جامد و جامد مانند پماد و قرص است.

کاظمی ادامه داد: برای احداث این مرکز ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است و از هفته آینده دانشجویان دانشکده داروسازی شروع به تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در زمینه صدور مجوز برای مراحل ساخت کیت‌ها از نظر اینکه تجهیزات پزشکی آن را قبول کند با مشکل مواجه‌ایم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند، کمبود تسهیلات را از دیگر مشکلات شرکت‌های دانش بنیان دانست و تصریح کرد: البته صندوق پژوهش پارک علم و فناوری استان راه اندازی شده و تسهیلات مورد نیاز در اختیار شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی نیز مکان مورد نیاز در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهد و اکنون واحد فناور مستقر در دانشگاه نداریم.

سورنا ستاری که امروز (دوشنبه) وارد بیرجند شد، با همراهی استاندار خراسان جنوبی از مرکز نوآوری و شتاب‌دهی و مرکز اشتغال‌زایی و کارآفرینی دانشگاه بیرجند، مرکز رشد و تیم‌های مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بازدید کرد.

بازدید از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری، افتتاح صندوق پژوهش و فناوری استان، ساختمان جدید مرکز رشد واحدهای فناور فردوس و مرکز نوآوری طبس به صورت ویدئو کنفرانس و شرکت در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به خراسان جنوبی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا