درخواست ترامپ به برخورد قهرآمیز با اعتراضات جنبش ضدنژادپرستی


درخواست ترامپ به برخورد قهرآمیز با اعتراضات جنبش ضدنژادپرستی

ترامپ از فرمانداران ایالت‌های مختلف آمریکا خواست در برخورد با قیام در این کشور که در اعتراض به مرگ فلوید و خشونت پلیس در سراسر آمریکا به خیابان‌ها آمده اند، به زور متوسل شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، رئیس جمهوری آمریکا با سخنرانی در محوطه کاخ سفید در بحبوحه اعتراضات به قتل جورج فلوید و بدون توجه به سرکوب شدید معترضان ضد نژادپرستی ، از شهرداران و فرمانداران آمریکا خواست برای پایان ناآرامی ها، از حضور قاطع نیرو‌های مجری قانون استفاده کنند.
ترامپ از فرمانداران ایالت‌های مختلف خواست در برخورد با معترضان که در اعتراض به مرگ جرج فلوید و نیز خشونت پلیس در شهر‌های سراسر آمریکا به خیابان‌ها ریخته اند، به زور متوسل شوند.
ترامپ ژنرال مارک میلی، عالی‌ترین مقام نظامی آمریکا را مسئول برخورد با اعتراضات کرده است.
در حالیکه اعتراضات سراسری به کشته شدن جرج فلوید در شهر‌های آمریکا وارد هفتمین روز خود شده است، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ژنرال مارک میلی رئیس ستاد نیرو‌های مسلح آمریکا را مسئول برخورد با اعتراضات کرده است.
ترامپ دراین دیدار خطاب به فرمانداران گفت: ژنرال میلی رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح، یک جنگجو، یک مبارز اینجاست، کسی که افتخار پیروزی‌های فراوان را یدک می‌کشد و شکستی متحمل نشده است؛ و وی از مشاهده آنچه هم اکنون در برخی ایالت‌ها می‌گذرد ناراضی است؛ و من مسئولیت برخورد با موج اعتراضات اخیر را به وی محول کرده ام.

بخش هایی از سخنان ترامپ به شرح ذیل است:
- نخستین و بالاترین وظیفه من به عنوان رئیس جمهور، دفاع از کشور بزرگمان و مردم آمریکاست. قسم می‌خورم از قوانین کشورمان حمایت کنم و این دقیقاً همان کاری است که من خواهم کرد.

- ترامپ در سخنانش با توهین به تظاهرکنندگان درحالیکه آنها را اراذل و اوباش خواند، گفت: همه آمریکایی‌ها از مرگ خشونت آمیز جورج فلوید ناراحت و برآشفته شدند. دولت من متعهد است که عدالت برای جرج و خانواده اش اجرا شود. خون او به هدر نخواهد رفت، اما نمی‌توانیم اجازه دهیم اراذل و اوباش خشمگین باعث شوند فریاد‌های بحق و صدای معترضان صلح آمیز شنیده نشود. بزرگترین قربانیان این شورش، شهروندان صلح طلب در محروم‌ترین مناطق ما هستند، و من به عنوان رئیس جمهورشان برای حفظ جان و ایمنی شان مبارزه خواهم کرد. من برای حفاظت از شما مبارزه خواهم کرد. من رئیس جمهور قانون و نظم شما، و متحد همه معترضان صلح آمیز هستم. اما در روز‌های اخیر، کشور ما گرفتار آشوبگران حرفه ای، اراذل و اوباش خشونت طلب، افراد آتش افروز، غارتگران، تبهکاران، اغتشاشگران، (جنبش) ضدفاشیسم و دیگران بوده است.

- شماری از دولت‌های ایالتی و محلی در انجام اقدام لازم برای حفاظت از ساکنان مناطق خود اهمال کرده اند. مردم بیگناه وحشیانه مورد ضرب و جرح قرار گرفته اند، مثل جوانی در دالاس، در ایالت تگزاس، که در خیابان رها شد و جان خود را از دست داد، یا یک زن در شمال ایالت نیویورک که مورد حمله بیرحمانه اراذل و اوباش خطرناک قرار گرفت. صاحبان مشاغل کوچک شاهد نقش بر آب شدن رؤیاهایشان بوده اند.

- به سوی افسران پلیس نیویورک آجر پرتاب شده است. پرستاران شجاعی که با ویروس کرونا مبارزه کرده اند، می‌ترسند از خانه هایشان خارج شوند. به یک پاسگاه پلیس اینجا در پایتخت حمله شده است، و بنای یادبود لینکلن و بنای یادبود جنگ جهانی دوم تخریب شده است. یکی از تاریخی‌ترین کلیساهایمان به آتش کشیده شد. یکی از افسران پلیس فدرال در کالیفرنیا که یک آفریقایی تبار بود، به ضرب گلوله کشته شد. این‌ها اقدامات صلح آمیز نیستند، این‌ها (فعالیت های) ترویستی داخلی هستند. پایان دادن به زندگی افراد بیگناه و ریختن خون بیگناهان، جنایت علیه بشریت و گناه در برابر خداست.

- آمریکا نیاز به خلق و آفرینش دارد، نه تخریب و ویرانی. آمریکا نیاز به همکاری دارد، نه توهین و تحقیر. آمریکا نیاز به امنیت دارد نه اغتشاش. آمریکا نیاز به بهبود دارد، نه نفرت و دشمنی. آمریکا نیاز به عدالت دارد، نه هرج و مرج و بی نظمی. ما صددرصد موفق خواهیم شد. کشور ما همیشه پیروز است.

- به همین دلیل به عنوان رئیس جمهور فوراً اقدام می‌کنم تا خشونت‌ها را متوقف کنم و امنیت و ایمنی را به آمریکا بازگردانم. من همه منابع موجود فدرال، اعم از نظامی و غیرنظامی، را برای توقف شورش و غارتگری و پایان دادن به تخریب و آتش سوزی، و حفاظت از حقوق آمریکایی‌های قانونمند، از جمله حقوق قید شده در متمم دوم قانون اساسی بسیج می‌کنم. بنابراین، این تدابیر فوراً اجرا می‌شود: نخست، ما به شورش‌ها و بی قانونی که به سراسر کشور سرایت کرده است، پایان می‌دهیم. ما همین حالا به این وضعیت پایان می‌دهیم. امروز به همه فرمانداران توصیه اکید کردم که تعداد کافی از اعضای گارد ملی را مستقر کنند تا خیابان‌ها را کنترل کنیم. شهرداران و فرمانداران باید حضور چشمگیر و قاطع نیرو‌های مجری قانون تا زمان فرونشاندن خشونت‌ها استفاده کنند.
- اگر شهر یا ایالتی از اتخاذ تدابیری که برای دفاع از جان و مال ساکنانشان لازم است، خودداری کند، در آن صورت، من ارتش آمریکا را اعزام و مشکل آن‌ها را به سرعت حل خواهم کرد. من همچنین برای حفاظت از پایتخت بزرگمان، واشنگتن دی سی اقدام فوری و قاطع خواهم کرد. آنچه شب گذشته در اینجا رخ داد، کاملاً مایه رسوایی بود. من هزاران هزار سرباز کاملاً مسلح، پرسنل نظامی، و افسران مجری قانون را برای توقف شورش، غارتگری، حملات خرابکارانه، و تخریب بی دلیل اموال اعزام می‌کنم. به همه هشدار می‌دهیم که مقررات منع رفت و آمد در ساعت ۷ قاطعانه اعمال خواهد شد. افرادی که جان و مال مردم مردم بیگناه را تهدید کرده اند، دستگیر و تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. به سازمان دهندگان این (فعالیت های) تروریستی هشدار می‌دهم که با مجازات‌های کیفری شدید و حبس طولانی رو به رو خواهند شد. این امر شامل (جنبش) ضدفاشیسم و افراد دیگری است که در راس تحریک کنندگان این خشونت‌ها قرار دارند.
- یک قانون وجود دارد و همان چیزی است که هست. ما یک قانون خوب داریم و زمانی که نظم و قانون به کشور بازگردد، به شما، کسب و کار، و خانواده تان کمک خواهیم کرد. آمریکا مبتنی بر حکومت قانون است. این قانون، رونق و شکوفایی، آزادی و شیوه زندگی ماست، اما در جایی که قانون نباشد، هیچ فرصتی وجود ندارد. در جایی که عدالت نیست، آزادی هم نیست. جایی که امنیت ندارد، هیچ آینده‌ای هم ندارد. در صورت رویارویی با خشونت و بداندیشی، ما هرگز نباید در برابر خشم یا دشمنی تسلیم شویم. در این صورت هیچ یک از ما آزاد نخواهیم بود. من امروز این تدابیر را با عزم راسخ و عشق واقعی به کشورم اتخاذ می‌کنم. بزرگترین روز‌های ما پیش رویمان قرار دارد.
درخواست ترامپ به برخورد قهرآمیز با اعتراضات جنبش ضدنژادپرستی درخواست ترامپ به برخورد قهرآمیز با اعتراضات جنبش ضدنژادپرستی درخواست ترامپ به برخورد قهرآمیز با اعتراضات جنبش ضدنژادپرستی درخواست ترامپ به برخورد قهرآمیز با اعتراضات جنبش ضدنژادپرستی درخواست ترامپ به برخورد قهرآمیز با اعتراضات جنبش ضدنژادپرستی درخواست ترامپ به برخورد قهرآمیز با اعتراضات جنبش ضدنژادپرستی درخواست ترامپ به برخورد قهرآمیز با اعتراضات جنبش ضدنژادپرستی
#carousel99720, #thumbs99720 , #carousel_desc99720 #carousel-wrapper99720 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper299720 .caroufredsel_wrapper img #carousel99720 span #carousel99720 img #thumbs99720 a, #thumbs99720 img #carousel_desc99720 span #carousel99720 span, #carousel99720 a, #thumbs99720 span, #thumbs99720 a #carousel99720 img #thumbs99720 img #carousel99720 span #carousel_desc99720 span #thumbs-wrapper99720 #thumbs99720 a #thumbs99720 a:hover, #thumbs99720 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail99720 .next_thumbnail99720:hover .prev_thumbnail99720 .prev_thumbnail99720:hover .next_thumbnail99720, .prev_thumbnail99720

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت