افزایش قیمت شن وماسه درهرمزگان مورد تایید نیست


افزایش قیمت شن وماسه درهرمزگان مورد تایید نیست

بندرعباس- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی وحمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: افزایش قیمت تعیین شده شن و ماسه در استان بدون هماهنگی کمیته تنظیم بازار صورت گرفته و مورد تایید نیست.

عبدالرضا پیروی منش روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: براساس بخشنامه ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هیچ افزایش قیمتی بدون هماهنگی و مصوبه کمیته تنظیم بازار، پذیرفتنی نیست.
وی بیان داشت: انجمن شن و ماسه درهرمزگان بیش از ۳۴ درصد قیمت این معادن را افزایش داده اند که علت اصلی آن را بالا رفتن قیمت تمام شده تولید دانسته اند.
معاون نظارت و بازسی سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان اظهارداشت: در این راستا نشستی با حضور واحدهای شن و ماسه برگزار کردیم و مقرر شد با تجزیه قیمت وبررسی هزینه ها، قیمت کارشناسی شده تعیین شود.
پیروی منش یادآورشد: شهرودان هرمزگان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای شن وماسه رودخانه ای در استان، مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گزارش کنند.
طبق اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان؛ انجمن شن و ماسه اقدام به افزایش بیش از ۳۴ درصدی قیمت این معادن نموده و قیمت هر تن شن و ماسه را از ۲۴۰ هزار ریال به حدود ۳۵۰ هزار ریال با احتساب (۹) درصد مالیات برارزش افزوده، افزایش داده اند.
واحدهای شن و ماسه دلیل افزایش قیمت را در بالا رفتن قیمت تمام شده تولید دانسته اند و اعلام کرده اند؛ هزینه های کارگری، لوازم یدکی ماشین آلات و لاستیک‌ها افزایش یافته، از این رو باید قیمت شن و ماسه هم افزایش یابد.
یکی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیار ارزشمند برای رشد اقتصادی کشور بدون اتکای به درآمدهای نفتی، معادن است که در این میان وجود تنوع مواد معدنی، هرمزگان را جزو مناطق شاخص معدنی در سطح کشور مطرح کرده است.
براساس اطلاعات منتشره سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان، تعداد ۱۱۲ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، ۲۵ معدن دارای گواهینامه کشف و ۲۲۶ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در این استان با مجموع ذخایر افزون بر یک و نیم میلیارد تن وجود دارد و حدود ۳ هزار نفر به طور مستقیم در این معادن فعالیت می‌کنند.
در هرمزگان می‌توان برای ۲۰ نوع ماده معدنی اکتشاف انجام داد و معادن پایه این استان شامل سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت، شن و ماسه و خاک سرخ است.
در حال حاضر ۱۲۵ معدن فعال در استان هرمزگان وجود دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه