پیام حجت الاسلام قرائتی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)


پیام حجت الاسلام قرائتی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) برای مخاطبان رادیو قرآن پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) برای مخاطبان رادیو قرآن پیامی صادر کرد.


بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین بعدد ما احاط به علمه ، اللهم صل علی محمد وال محمد
الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی(مکارم اخلاق)

چون ۱۵ خرداد روز تاریخ انقلاب و سالگرد رحلت امام است از طرفی هم عزیزان از رادیو قرآن می خواهند مطالبی را بشنوند من هم آیاتی را که داشت کم کم فراموش می شد و قیام امام خمینی آن را برجسته کرد و در سایه قیام امام کارهای قرآنی که جلوه کرد را بیان می کنم:

آیه ی و امرهم شوری بینهم (شوری/۳۸) در دو جای قرآن می فرماید مسلمان ها مشورت کنند شاورهم فی الامر (آل عمران /۱۵۹) به پیغمبر(ص) می گوید مشورت کن ، خود مومنین مشورت می کنند مشورت همان مثلا اگر چهل سال از انتخابات رفته مردم چهل بار پای صندوق آمده اند و رای داده اند کی رئیس جمهور،عضو خبرگان شورای شهر، نماینده مجلس باشد کی نباشد یعنی چهل سال با کم و زیادش هر سال یک انتخابات بوده ، زنده شدن انتخابات که این هم یک دموکراسی است.

مسئله برائت ، برائت نبود سوره ای به نام برائت داریم آیاتی درباره برائت از مشرکین داریم یعنی فریاد زدن و اعلام تنفر کردن همین مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل گفتن. این هم نبود در قرآن می فرماید بَرَاءَةٌ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ (توبه آیه ۱) این برائت، فراموش شده بود در سایه انقلاب زنده شد.

مسئله دیگر که مطرح نبود و بعد از انقلاب زنده شد بحث مستضعف بود ، قبل از انقلاب کسی مستضعف نمی گفت در قرآن آیات زیادی راجع به مستضعفین داریم : قَالَ الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا(سبا/۳۳) ، وَمَا لَکُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ (نساء/۷۵) ، کُنَّا مُسْتَضْعَفِینَ (نساء/ ۹۷) آیات استضعاف هم در قرآن بود ولی فراموش شده بود در سایه قیام امام این آیات مطرح شد قرآن صریحا می فرماید که چرا در راه نجات مستضعفین حرکت نمی کنید؟ هر جای کره زمین که مظلومی ناله کرد و شما ناله مظلوم را شنیدید اگر می توانید حمایت کنید باید از او حمایت کنید

از جمله چیزهایی که در قرآن بود ولی فراموش شده بود و انقلاب امام خمینی آن را زنده کرد مسئله ی ولایت فقیه است. ولایت فقیه مال امام خمینی نیست مال اسلام نیست قبل از اسلام است ۵۰۰ سال قبل از اسلام حضرت عیسی (ع) بوده اند حالا معلوم نیست چقدر قبل از عیسی (ع) ، حضرت موسی (ع) بوده در قرآن سوره مائده آیه ۴۴ می فرماید:
إِنَّا أَنْزَلْنَا التَّوْرَاةَ فِیهَا هُدًى وَنُورٌ ۚ یَحْکُمُ بِهَا النَّبِیُّونَ الَّذِینَ أَسْلَمُوا لِلَّذِینَ هَادُوا وَالرَّبَّانِیُّونَ وَالْأَحْبَارُ بِمَا اسْتُحْفِظُوا مِنْ کِتَابِ اللَّهِ وَکَانُوا عَلَیْهِ شُهَدَاءَ

ما تورات فرستادیم ، در تورات هم هدایت است و هم نور ، انبیاء طبق همین تورات حکومت یا داوری می کنند دیگر کی به غیر از انبیا؟ می گوید ربانیون و احبار .

ربانیون و احبار یعنی علما ، علمای یهود بر اساس کتاب آسمانی یهود که تورات است حکومت می کنند ، خوب ولایت فقیه هم همین است ولایت فقیه یعنی حکومت علمای دین بر اساس قرآن .
پس ببینید ولایت فقیه در قرآن بود ولی مورد توجه قرار نگرفت این مسئله مهم است
خدا رحمت کند مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی را در کتاب تفسیرخودش آورده .
در ولایت فقیه هم یعنی علما حکومت کنند بر اساس قرآن .

از این آیاتی که مطرح شد فرهنگ شهادت ، در روح مردم نبود از یک پلیس زمان شاه می ترسیدند این انقلاب باعث شد که ریختند در خیابان و می گفتند توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد ، التماس می کردند برای رفتن به جبهه ، این احیا شدن است

یکی دیگر اینکه ، قبل از قیام امام خمینی وقتی می گفتند منتظر امام زمان باشید انتظار یک انتظار منفعلِ وارفته ای حساب می کردند و قیام امام باعث شد نه انتظار یک معنای وارفتگی و سکوت و تسلیم نیست بلکه حماسه است انتظار فعال است نه انتظار منفعل است انتظار پویا و متحرک است ، انتظار وارستگی است نه وارفتگی. مسئله مهم است ، خود انقلاب فهم ظهور امام زمان (عج) را برای ما روشن کرد. یعنی گاهی سئوال می کردند آیا می شود یک مرد خدا حکومت زمین را بر عهده بگیرد؟

بله، چه جوری؟ انقلاب امام گفت: امام خمینی مرد خدایی بود مرجع تقلیدی بود حکومت به دست گرفت پس اگر امام خمینی توانست حکومت را به دست بگیرد امام زمان (عج) هم می تواند .
آیا می شود مستضعفین قدرتمند شوند؟ بله ، چه جوری ؟ رجایی.

شهید رجایی یک معلم بی امکاناتی بود اما در اثر ایمان و رسیدن به محبوبیت مردمی و انتخاب شدنش به عنوان رئیس جمهور ، وقتی رفت در سازمان ملل برای سخنرانی ، رئیس جمهور وقت آمریکا ، درخواست ملاقات کرد و این معلم بافضیلت اجازه ملاقات نداد یعنی می شود یک معلم مستضعف به رئیس جمهور آمریکا نه بگوید.

وقتی آیت الله خامنه ای ، نخست وزیر ژاپن از طرف رئیس جمهور آمریکا آمد که یک نرمشی از آقا ببیند آیت الله خامنه ای فرمود که من با رئیس جمهور آمریکا حرف نمی زنم. یعنی یک روحانی بگوید من با رئیس جمهور آمریکا من حرف نمی زنم چون قابل نیست من با او حرف بزنم چون قولش ارزش ندارد حرف هایش حرف نیست ببینید می شود مستضعفین قدرت بر عهده بگیرند می شود از راه خدا . این کار می شود. می شود انسان از استضعاف بیرون بیاید این ها روز به روز جلوه پیدا می کند .همین ایامی که من با شما صحبت می کنم در آمریکا موجی است برای اینکه یک سفیدپوست پایش را انداخته گردن یک سیاه پوست و با فشار پا او را خفه کرده و از دنیا رفت . در فضای مجازی دیدم آیت الله صافی این مرجع تقلید حدود ۱۰۰ ساله ،دست یک طلبه ی جوان سیاه پوست را که آمده قم درس بخواند و چند سالی که درس خوانده وعمامه گذاشته را می بوسد. مقایسه کنید مرجع تقلید ما بالاترین شخصیت ما ، دست سیاه پوست را می بوسد و یک پرسنل عادی پلیس در آمریکا با کمال وقاحت روبروی دوربین ها و چشم مردم با پایش یک سیاه پوست را خفه می کند . بالاخره این مقایسه ها مردم را بیدار خواهد کرد و کفرو طاغوت سرنگون خواهد شد و حکومت حق پیروز خواهد شد.
امیدوارم خدا به ما لیاقت دهد از زمینه سازان حکومتش باشیم و چشم ما را به جمالش روشن کند و ما را مورد دعای خاص خودش قرار دهد. والسلام علیکم ورحمة الله

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا