خادمان بقاع متبرکه، پرچمدار ولایت هستند


خادمان بقاع متبرکه، پرچمدار ولایت هستند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خطاب به خادمان و هیئت امنا بقاع متبرکه گفت: جمهوری اسلامی با نعمت ولایت به این جایگاه رسیده است و شما پرچمدار ولایت در منطقه هستید لذا بر حفظ آن کوشا باشید.

خادمان بقاع متبرکه، پرچمدار ولایت هستندبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه از خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی در مراسم اختتامیه نخستین دوره آموزشی هیئت امنای بقاع متبرکه با اشاره به وجود امام هشتم (ع) در ایران و مشهد مقدس افزود: باعث افتخار است که پرچم ایشان در این کشور برافراشته است و به لطف این امام همام ایران سربلند است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی و با بیان اینکه برای امام راحل (ره) تنها خدا مطرح بود؛ افزود: امام بسیار بر حفظ مسائل مربوط به دین حساس بودند و بر رعایت آن تاکید داشتند.
وی اضافه کرد: ایشان انقلابی به پا کردند که همه جهان اکنون آثار این انقلاب را می‌بینند.
خاموشی اظهار داشت: امام راحل با تکیه بر قدرت خدا، شاگردانی، چون حاج قاسم سلیمانی را تربیت کردند و حضرت آقا نیز در سخنان خود مطرح می‌کنند که تربیت شده مکتب امام راحل (ره) هستند.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) قدرت معنوی به جامعه بشری داد گفت: ایشان پیش بینی کردند که بلوک شرق فرو می‌پاشد، حضرت آقا نیز اکنون می‌گویند بلوک غرب فرو می‌پاشد و اکنون می‌بینیم بلوک غرب هم درحال فروپاشی است در حالی که در قبل از انقلاب در ایران چریک‌های فدایی و توده ای‌ها میدان داری می‌کردند و تفکر اسلام ناب را زیر سوال می‌بردند و در دانشگاه‌ها گفتگوی اسلام و کمونیسم مطرح بود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: امروز اسلام یک طرف دعوای کل جهان است، به عبارتی دعوای انسان محور و خدا محور است و این نشان دهنده این است که امام پرچم خدا محوری را برافراشتند.
وی افزود: تمام پیام‌های امام خمینی (ره) اشاره به خدا و دید موحدانه دارد.
رئیس سازمان اوقاف با اشاره به یکی از آیات پایانی سوره کهف گفت: در این آیه به وحی پیامبر اشاره شد، جان مایه وحی این است که انسان موحد پرور باشد و باید غایت زندگی انسان توحید باشد.
خاموشی خطاب به خادمان و هیئت امنا بقاع متبرکه افزود: شما خادمان برای حقوق خدمت نمی‌کنید، بلکه هدف از این خدمت محبت به اهل بیت (ع) و خاندان آنان است و امیدوار به شفاعت آنان هستید.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در ایران ۸ هزار بقعه متبرکه داریم؛ گفت: باعث افتخار است که این سرزمین مورد اطمینان اولیای دین بوده است.

پنج مرکز دانش بنیان وقفی بزودی در کشور ایجاد می شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از ایجاد ۵ مرکز کسب و کارنوپا و دانش بنیان وقفی در استان‌های کشور خبر داد و گفت: یکی از راهبرد‌های حوزه وقف، حمایت از تجاری سازی محصولات دانش بنیان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با موضوع وقف دانش بنیان برگزار شد در مصاحبه با خبرنگاران افزود: در سند جدید ارتقای فرهنگ وقف، به وقف در حوزه‌های جدید که مردم نفعش را احساس کنند توجه ویژه شده است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: وقف در حوزه دانش از راهبرد‌های این سازمان است که در آن از شرکت‌های کسب و کار نوپا و دانش بنیان به طور ویژه حمایت خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی افزود: در مجموعه سلامت هم در حال تعامل با وزارت بهداشت هستیم و هم اکنون هزار و ۲۰۰ مرکز بهداشتی و درمانی وقفی در کشور فعال است و امیدواریم بتوانیم با حمایت وزارت بهداشت به ارتقای سلامت در جامعه کمک کنیم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به موقوفات متعدد در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها گفت: در حوزه وقف دانش، یکی از اقدامات ما راه اندازی جایزه علمی البرز است.
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی افزود: هم اکنون برخی از شرکت‌های دانش بنیان فعال نیز موقوفه هستند که از جمله آن‌ها یکی از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولید ایمپلنت در استان فارس است که مردم برکات آن را در سبد مصرفی خود احساس خواهند کرد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ان شاءالله دبیرخانه فعال ما به طور سالانه گزارشی از ارتقای فرهنگ وقف در کشور منتشر خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت