برپایی نماز جمعه در شیراز و 59 شهرستان فارس


برپایی نماز جمعه در شیراز و 59 شهرستان فارس

حجت الاسلام ملک مکان گفت: با بررسی وضعیت شهرستان های فارس در 59 شهر استان، نماز جمعه این هفته برپا خواهد شد که شیراز نیز در شمار آنها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت‌الاسلام «حسین ملک مکان»، امروز (سه ‌شنبه 13 خرداد) از برگزاری نماز جمعه در هفته جاری در شیراز خبر داد و به خبرنگاران گفت: در 59 شهر فارس در جمعه این هفته، نماز جمعه برگزار خواهد شد.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس افزود: تا روز 12 خرداد، وضعیت شهرهای آباده، ارسنجان، استهبان، اقلید، اوز، بختگان، بوانات، بیضا، پاسارگاد، خرامه، خرمبید، خفر، خنج، داراب، رستم، زرقان، زرین‌دشت، سپیدان، سرچهان، سروستان، شیراز، فراشبند، فیروزآباد، قیروکارزین، کازرون، کوار، کوه‌چنار، لامرد، ممسنی، مهر و نی‌ریز سفید اعلام شده است و نماز جمعه در آنها اقامه خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به قرار نگرفتن نام لار، گراش، مرودشت، جهرم، فسا و شهرهای توابع آنها در فهرست وضعیت سفید وزارت بهداشت، در جمعه پیش رو، نماز جمعه در این شهرها برگزار نخواهد شد.

حجت الاسلام ملک مکان با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی برای حضور نمازگزاران در نماز جمعه شهرهای سفید، بیان کرد: استفاده از ماسک، دستکش، مهر و سجاده شخصی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و وضو گرفتن در منزل برای شرکت کنندگان در نماز جمعه ضروری است.

وی تصریح کرد: وضعیت شهرستان های سفید نیز هر 2 هفته یکبار مورد بررسی قرار می گیرد و شهرستان هایی که در شمار شهرهای زرد هستند نیز هر پنج روز یکبار، بررسی می شوند.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج