روستای ننوک رابر


روستای ننوک رابر ، روستایی است که در شهرستان رابر استان کرمان واقع شده است .روستای ننوک واقع در 8 کیلومتری شمال شهرستان رابر و ما بین روستاهای ده دیوان و اسکر واقع شده‌است.ننوک از خوش آب و هواترین روستاهای استان کرمان و دارای انواع باغ‌ها و طبیعتی سرسبز است .جمعیت این روستا براساس سرشماری […]

روستای ننوک رابر ، روستایی است که در شهرستان رابر استان کرمان واقع شده است .روستای ننوک واقع در ۸ کیلومتری شمال شهرستان رابر و ما بین روستاهای ده دیوان و اسکر واقع شده‌است.ننوک از خوش آب و هواترین روستاهای استان کرمان و دارای انواع باغ‌ها و طبیعتی سرسبز است .جمعیت این روستا براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۴۶۵ نفر بوده‌است.

روستای ننوک رابر

روستای ننوک رابر

شغل اصلی مردم روستا کشاورزی همراه با دامپروری است به دلیل عدم وجود شغل برای جوانان متأسفانه با مهاجرت گسترده مواجه شده‌است .برخی از محصولات روستا شامل : گردو انواع میوه‌های درختی ازجمله گیلاس، زردآلو، آلبالو و غیره است – عسل طبیعی این روستا به دلیل وجود انواع گل و گیاه‌های معطر یکی از مرغوبترین‌های استان است .

روستای ننوک رابر

روستای ننوک رابر

روستای ننوک از پر آب‌ترین روستاهای شهرستان رابر است به طوری که تعداد قابل توجهی از روستاها را تحت پوشش قرار میدهد.برای مثال سد بزرگ شهید ژاله ننیز از روستای ننوک تغذیه می‌شود. با بررسی بیشتر متوجه خواهید شد که سرچشمه اصلی هلیل رود بزرگ و باستانی روستای ننوک * کوه شاه * است.

ننوک با داشتن مناطق گردشگری چون : آبشار عشق آباد ، گردو در کار، چشمع عسلی، چمن تگرگی و … جزو روستاهای هدف گردشگری استان قرار دارد.

روستای ننوک رابر

روستای ننوک رابر

روستای ننوک رابر

روستای ننوک رابر

روستای ننوک رابر

روستای ننوک رابر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها