وحدت میان امت اسلامی همواره مورد توجه امام (ره) بود


وحدت میان امت اسلامی همواره مورد توجه امام (ره) بود

سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی استان گلستان گفت: یکی از مبانی راهبردی و استراتژیک امام راحل (ره)، توجه به موضوع تقریب و وحدت میان امت اسلامی بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلال عراقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امام‌ خمینی‌ (ره)، یک حقیقت‌ همیشه‌ زنده‌ است‌، نام‌ او پرچم‌ این‌ انقلاب‌، راه‌ او راه‌ این‌ انقلاب‌ و اهداف‌ او اهداف‌ این‌ انقلاب‌ است‌.

وی به اهمیت امام راحل به موضوع وحدت میان امت اسلامی پرداخت و افزود: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی با اندیشه‌های ناب خود، برای تحقق بخشیدن به مفهوم آرمانی امت اسلامی، کشورهای اسلامی را به یکدیگر نزدیک کرد و جلوه‌های گوناگونی از همگرایی تحقق یافت که از آن جمله ‌می‌‏توان به فعال شدن نقش سازمان کنفرانس اسلامی و گسترش ارتباطات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی میان کشورهای اسلامی و ایجاد تشکل‏هایی مانند سازمان همکاری‏های اقتصادی اکو و نظایر آن‏ها اشاره کرد.

سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در همان سال‌های اولیه انقلاب همواره بر مسأله تقریب مذاهب و وحدت اسلامی تأکید داشتند، چنانکه در صحیفه نور نیز ایجاد وحدت در میان مسلمانان را به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی انقلاب برشمردند.

عراقی تصریح کرد: سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به‌عنوان یک شخصیت بزرگ، دوراندیش و متفکر، از اهمیت بسیاری در تاریخ جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و به‌عنوان روز اندوه وداع با مردی است که نهضتی بی‌نظیر را در عالم پایه افکند و در تاریخ جاودانه مانده است.

وی در ادامه با اشاره به قیام تاریخی و خونین ۱۵ خرداد، گفت: یوم‌الله ۱۵ خرداد نیز سرآغاز تحقق اراده‌ مردم این سرزمین در راه مبارزه با استکبار، طاغوت، ظلم و استبداد و به ثمر نشستن اراده‌ ملت بزرگ ایران و آغازگر تحولات و دگرگونی‌های شگفت‌آوری شد که به‌حق می‌توان از آن به‌عنوان یوم اللّه نام برد.

سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی گلستان بیان کرد: باید با پاسداری از آرمان‌های والای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و خون پاک شهدا و تحت لوای فرامین مقام معظم رهبری، برای اعتلای این نظام مقدس و سرافرازی ایران اسلامی بیش‌ازپیش تلاش کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر